
A főpolgármester a Napi Gazdaságnak úgy nyilatkozott, prioritásként kívánja kezelni a közlekedés fejlesztésének folytatását, a Margitsziget- és az Állatkert-programot, valamint a Lánchíd felújítását. A politikus hangsúlyozta, küzdeni fog, hogy a hármas metró infrastruktúrájának rekonstrukciója legalább részben uniós támogatásból valósuljon meg. A főpolgármester egyébként a források elosztásával összefüggésben azt mondta: kiegyensúlyozott mederbe kell terelni a Budapest–vidék ellentéteket, hiszen egy országnak „büszkének kell lennie a fővárosára”, ennek pedig megvan az ára.
A liberálisok viszont közlekedési káoszról beszélnek. Bodnár Zoltán főpolgármester-jelölt a Hungária körút és a Thököly utca sarkán tartott vasárnapi sajtótájékoztatóján azt mondta, legalább húsz hasonló helyszínen beszélhetne a budapesti közlekedési nehézségekről. Szerinte ennek az az oka, hogy a 2010-es kormányváltás után „politikai tisztogatások” során eltávolították azokat a szakembereket, akiknek évtizedes gyakorlatuk volt a város szervezett működtetésében. „A város alapvetően szervezetlenül működik. A 2010-es kormányváltást követően a városházáról eltakarították a politikai tisztogatás során azokat a szakembereket, akiknek évtizedes tapasztalatuk volt a városi munkák szervezésében, az útfelújítások, közlekedésszervezési kérdésekben, akik helyükre kerültek, sem tapasztalatuk, sem megfelelő tudással nem rendelkeznek” – fogalmazott a Magyar Liberális Párt főpolgármester-jelöltje.