NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság
Rohad a főváros úthálózata

Rohad a főváros úthálózata

Rohamosan romlik Budapest közúti infrastruktúrájának állapota, ez lehet a hétköznapi tapasztalata azoknak az autósoknak, akik napi szintet koptatják az aszfaltot Budapest útjain.

  • 2024. május 27., hétfő 16:45
Vágólapra másolva!

A nemzet fővárosában lassan alig akad olyan útszakasz, ahol ne lenne kisebb-nagyobb kátyú, repedés vagy valamilyen úthiba. A közösségi és kerékpáros közlekedést előnyben részesítő városvezetés nemtörődömsége nemcsak azért probléma, mert nem kevés bosszúságot okoz az autósoknak, városképileg is rendkívül lehangoló látványt nyújt. Amilyen állapotban van a népligeti felüljáró, a belváros szívében lévő Rákóczi út, vagy a fővárosba bevezető utak többsége, az leginkább a 90-es évek Romániájához hasonlítható, ami egészen méltatlan egy kétmilliós világvároshoz.

A korábbi főpolgármestert, Tarlós Istvánt számtalan kritika érte az ellenzék részéről, amiért szerintük elhanyagolja a város infrastruktúrájának fejlesztését. Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására, és persze nem felejtette el megjegyezni, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest „az elmúlt kilenc évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.

Mint ismeretes Karácsony Gergely évek óta rekord helyi iparűzési bevételből gazdálkodhat, csak idén a 303 milliárd befizetést vár a városháza az adónemből, ehhez képest nevetséges összeget, mindössze 904 millió forint terveztek be útfelújításra szemben a Tarlós-érával, amikor szinte minden évben jutott 20 milliárd forint a célra.

A teljes cikket a VG.hu-n olvashatják.