
Testzsírmérés, hajlékonysági teszt, hasizomgyakorlat – az új testnevelési stratégia szerint a jövőben így mérik majd a fiatalok egészségi állapotát. Az egyéni adatok értékelése után az órákon egyénre szabott és élményközpontú oktatást vezetnek be. Az új módszertant azért dolgozták ki, hogy a testnevelés a jövőben ne kényszer, hanem egészségfejlesztő testmozgás legyen. „Az egészséges társadalomhoz vezető legfontosabb út, ha olyan tartalmak jelennek meg a testnevelésórán, amelyeket a tanulók képesek és szeretnek teljesíteni, és nem fordulnak el a sporttól” – fogalmazott Balogh Gábor, a Magyar Diáksport Szövetség elnöke.
A diáksportszövetség a dallasi Cooper Intézet legújabb kutatásait is beépítette programjába. A központot az a Kenneth H. Cooper vezeti, aki egykoron a 12 perces egységes fizikai felmérőt, a Cooper-tesztet kitalálta. „Amerikában sok-sok évvel ezelőtt megszüntették a testnevelési órákat az iskolákban. Helyette a matematikára, olvasásra figyeltek. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy a gyermekek elhíztak, csak Szaúd-Arábiában van több kövér fiatal. A világot inaktivitás és túlsúlyosság jellemzi. Ezért is örülök nagyon a magyar programnak. Önök most példát mutatnak a világnak” – nyilatkozta a Cooper Intézet alapítója.
Az új testnevelési stratégiát már szeptembertől bevezethetik a közoktatásban.