NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvxAdattár Hír TV
Hárommilliárdot költöttek Rogánék a „Magyarország erősödik” kampányra

Hárommilliárdot költöttek Rogánék a „Magyarország erősödik” kampányra

Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt.

  • 2017. május 31., szerda 18:11
Vágólapra másolva!

Közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámszerződéseit és a hozzájuk kapcsolódó megrendeléseket, amelyekből a pénz felhasználása látszik. Bár mindent elküldtek elektronikusan, a portálnak nem volt könnyű dolga: mint írja, szkennelt, rossz minőségű pdf-eket küldtek, melyeket nem lehet Excel-táblázattá alakítani – vagyis kézzel, egyesével vezették be az adatokat a táblázatba. Az összesítés nem hibátlan, harmincezer forinttal kevesebb szerepel benne, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda dokumentumaiban, ez az adott időszakban felhasznált 3 milliárd forintnak csak a 0,001 százaléka.

Az Átlátszó cikke szerint a kormány 2016. december 15-én jelentette be, hogy indul a „Magyarország erősödik” szlogenű reklámkampány, és egy nappal előtte rendelt a kabinetiroda médiamegjelenést nettó 1 milliárd forint értékben a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-től, itt a fejlécen még az áll, hogy „Kiemelt kormányzati döntések”. 2017. január 5-én nettó 1,86 milliárd forint értékben rendelt médiamegjelenést a Miniszterelnöki Kabinetiroda a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től, és az ehhez tartozó médiaterven már egyértelműen látszik, hogy a „Magyarország erősödik” kampányról van szó.

A cikkből emellett kiderül, hogy

  • a 2017-es „Magyarország erősödik” kampányra költött 3 milliárd forint közel egyharmadát az Atmedia kapta, ez a cég értékesíti a TV2-csoport és a köztévé csatornáinak reklámidejét, tulajdonosa 2016 decembere óta Tombor András, kormányközeli üzletember;
  • a második legnagyobb összeget, közel 0,5 milliárd forintot a Garancsi István tulajdonában lévő Esma kapta az országszerte kihelyezett több ezer lengőkaros tábláért;
  • a boldogan mosolygós embereket ábrázoló óriásplakátokat, citylightokat és BKV-posztereket az Odex tette ki 265 millió forintért;
  • az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2-csoport közvetlenül is kapott 269 millió forintot a kormányreklámokért. Vajna rádiója, a Radió Plus Kft. által működtetett Rádió 1 nettó 85,5 millió forintot kapott a hirdetésekért;
  • a Modern Media Group Kft.-n keresztül Habony Árpád lapjai, a nyomtatott és netes Lokál, valamint a G. Fodor Gábor főszerkesztésével működő 888 összesen 93 millió forintért vett részt a kampányban;
  • az Origo közel 160 millió forintot kapott a reklámokért, Ómolnár Miklós Ripostja pedig 100 milliót. A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Mediaworks nettó 97,76 millió forintért tette közzé a reklámokat a Nemzeti Sport és a megyei lapok nyomtatott és internetes kiadásában.

Az Átlátszó azt írja, a Magyar Idők nyomtatott és netes kiadásában, valamint Karc FM nevű rádiójában megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek. Az ATV 48,86 milliót kapott a „Magyarország erősödik” kampányból, Mészáros Lőrinc Echo TV-je pedig 34,48 milliót.

A kisebb vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Média Kft. 33,86 millió forintot kapott a reklámokért. A cég tulajdonosa Csetényi Csaba üzlettársa, Krskó Tibor.

Széles Gábor Magyar Hírlapjának 30,9 millió, a közmédiának 27,59 millió, a Pesti Srácoknak 17,24 millió, Bencsik András Demokratájának 12,55 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 10,59 millió forint jutott a kampány keretében. Mark Zuckerberg Facebookján pedig közel 20 millió forintért hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik – teszi hozzá a portál.

Továbbiak a témában