NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Lázár János: A vásárhelyi politikai vandálok sem tehetik tönkre a tram-traint

Lázár János: A vásárhelyi politikai vandálok sem tehetik tönkre a tram-traint

Ma Hódmezővásárhelyt politikai vandálok irányítják, akik pusztítanak és rombolnak, ám a tram-train vandálbiztos lesz, így még ők sem tudnak kárt tenni benne – jelentette ki Lázárá János a Rádió7-ben. Az országgyűlési képviselő a Közös Nevező című műsorban a beruházás mellett a makói fürdőfejlesztésről és az új agráregyetemről is nyilatkozott, valamint mindenkit a koronavírus elleni védőoltás felvételére buzdított, mivel a tömeges átoltottság eléréséig nem lehet enyhíteni.

  • 2021. január 27., szerda 16:38
Vágólapra másolva!

A múlt héten bemutatták az első összeszerelt vasútvillamos-szerelvényt Szentesen. Lázár János ennek kapcsán elmondta, a projekttel a hódmezővásárhelyiek megfogták az Isten lábát, és megkötötték az évszázad üzletét, ugyanis úgy gazdagodtak egy 80 milliárd forintos beruházással, hogy egyetlen adóforintot sem kellett hozzátenniük ahhoz.

Az országos mintaprogram a Magyar Kormány és az Európai Unió által valósult meg, ezzel kiemelten támogatva a vásárhelyieket

– tette hozzá.

A politikus büszke arra, hogy a vásárhelyiekkel közös 15 éves munka meghozza gyümölcsét, hiszen 2005 őszén kezdődtek meg az első tárgyalások Vásárhely és Szeged összeköttetéséről. (...)

A néhány hét múlva kezdődő és több hónapos tesztjárat után a cél, hogy az őszi tanévkezdésnél már megkönnyítsük a Szegedre járást – fejtette ki.

A projektért felelős kormánybiztos szerint a közlekedési fejlesztésekkel és agglomerációk kialakításával érhető el, hogy a vidéken élők ne költözzenek nagyvárosokba. A vásárhelyiek ugyanis 30-35 perc alatt nagyvárosi szolgáltatásokhoz juthatnak, ami jelentős gazdasági lehetőségeket is hordoz magában.

Minden vásárhelyi család élete jobb lesz, nagyon jó ötlet volt, hogy belevágtunk

– értékelt Lázár. Mint elmondta, egy város gazdasági lehetősége nemcsak azon múlik, hogyan építi vagy teszi magát tönkre, hanem azon is, hogyan tud összekapcsolódni a környező településekkel. A Trianon előtti Magyarország sikere abban rejlett, hogy az alföldi nagyvárosok egy gazdasági egységet alkottak. Ennek helyreállítása a cél, ezért tervezik a Szeged-Szabadka közötti vasút felújítását és 2024-ig a tram-train vonal Szabadkáig történő meghosszabbítását.

A villamosvasutat ért támadásokkal és kritikákkal kapcsolatban Lázár János úgy fogalmazott: nem foglalkozik a helyi politikai lökdösődéssel, mert ezek 50-100 év múlva teljesen jelentéktelenek lesznek.

– jelentette ki Lázár.

Ugyanakkor hozzátette: bárki felszállhat a villamosra, aki megveszi a menetjegyet, és betartja az utazási szabályokat.

A menetrend kialakítása is folyamatban van. A reggeli és délutáni csúcsidőben nagyon sűrűn jár a vasútvillamos, ami szerdán, csütörtökön, pénteken és szombaton éjszaka is közlekedik.

A legmodernebb magyar felsőoktatási intézményt hozzák létre

A korábbi Szent István Egyetem február 1-jétől a hatékonyabb és magasabb színvonalú felsőoktatás érdekében alapítványi fenntartásban működik tovább, melynek neve: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Csányi Sándor által vezetett kuratórium tagja Lázár János is.

Hozzánk tartozik többek között a gödöllői, a szarvasi, a kaposvári, a gyöngyösi és a keszthelyi egyetem is, 12-14 ezer diákkal. A célunk, hogy a következő években a világ 100 legjobb agráregyetemébe kerüljön az egyetem, és egyben legyen a legmodernebb magyar felsőoktatási intézmény is

– ismertette a mezőhegyesi ménesbirtokért is felelős kormánybiztos.

Az egyetem éves költségvetése 55 milliárd forint, és 11 ezer hektáros termőterülettel és 3 ezer munkavállalóval rendelkezik. A cél, hogy minden vidéki magyar gyermek boldogulhasson az agráriumban és a fiatalok számára vonzóvá váljon a mezőgazdaság.

A teljes cikk ITT olvasható.

promenad.hu