NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvHír TV Archív

Toldozgatják-foldozgatják a reklámadót

Toldozgatja-foldozgatja a kormánytöbbség a reklámadó bevezetéséről szóló törvényt. Módosító indítvány módosításával mentesülhet a kis- és középvállalkozások többsége az új közteher megfizetése alól.

  • 2014. július 02., szerda 20:47
Vágólapra másolva!

Hirdetések az interneten. A megrendelő a jövőben duplán fizethet. Fizet a reklám közzétételéért, de az internetes portál, a tévécsatorna vagy az újság helyett őt terheli a reklámadó is, ha nem kapott írásos nyilatkozatot a hirdetés közzétevőjétől az adó befizetéséről. A fideszes L. Simon László már havi 25 ezer forint felett megadóztatta volna a hirdetési költséget, ami a hazai kis- és középvállalkozások terheit is növelte volna.

Az ellenzék szerint ugyanis nem életszerű, hogy külföldön működő internetes világcégek hajlandók legyenek megfizetni a magyar reklámadót. „Az a módosító javaslat, amely benyújtásra került, egyértelműen igazolja, hogy újabb áldozatai vannak ennek a médiaháborúnak. Ezek pedig a kis- és középvállalkozások, akik a ma megváltozott fogyasztói szokások értelmében, az online világban, az interneten, a Facebookon, a Google-on hirdetnek, s igyekeznek a termékeiknek, a szolgáltatásaiknak vevőt találni” – jelentette ki az MSZP megbízott frakcióvezetője, Tóbiás József.

Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága a hirdetési értékhatárt két és fél millió forintra emelte. L. Simon László a bizottsági ülésen azt bizonygatta, hogy a 25 ezres limit igazán az internetes világcégeknek fájt volna, mert a hirdetőik egy része otthagyta volna őket. „Az az eredeti szándék, ami az én javaslatom mögött húzódott, hogy fölhívjuk arra a figyelmüket, hogy elveszíthetik a magyar hirdetőiket, azaz ezen a piacon rosszabb helyzetbe kerülhetnek. És még mindig jobban megéri fizetni itt reklámadót, mint elveszíteni a potenciális magyar hirdetőket, hogy a 2,5 milliós határral ezt el fogjuk-e érni. Én tartok attól, hogy nem. Úgyhogy óvatos lennék, de azért támogattam, most így elolvasva a javaslatot, mert érzékelem azt, hogy pánikot lehet kelteni a nyilvánosságban ezzel a résszel kapcsolatosan.”

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke nem lát veszélyt az újabb különadó bevezetésében.

– Amikor megjelenik egy új technológia, arra az aktuális hatalom, a király, a köztársaság mindig adót szab ki. Miközben más adók pedig kikerülnek a rendszerből, mert azok egész egyszerűen eltűnnek. Én azt gondolom, hogy ez egy természetes folyamat. A fő kérdés az az, hogy az összes adóterhelés az ne legyen nagyobb, mint korábban volt, sőt csökkenjen. Tehát az újraelosztás mértéke, az legyen a lehető legkisebb – tette hozzá Parragh László.

Az enyhítéssel a magyar kis- és közepes vállalkozások többsége megúszhatja a reklámadót.