NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

Az almáért kampányolnak

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nyitotta meg azt a kampányt, amellyel a legkedveltebb magyar gyümölcsöt, azaz az almát népszerűsítik.

  • 2012. szeptember 21., péntek 19:46
Vágólapra másolva!

Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítik. A tárcavezető szerint erre azért is van szükség, hogy kiszorítsák a más európai országból importált almákat.

Nem termett idén kevesebb alma Magyarországon. Az aszály és a fagy ugyan ártott az ültetvényeknek, de almából most is terem bőségesen, a minősége pedig kifogástalan – közölte a vidékfejlesztési miniszter.

Ösztönzik a termelőket

A híreszteléssel ellentétben nem csökken, hanem nő a léalma felvásárlási ára októbertől – közölte korábban Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára Vásárosnaményban, miután egyeztetett a legnagyobb feldolgozó, az Agrana-Juice Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával.

Budai Gyula szólt arról is: az almakampánnyal arra szeretnék ösztönözni a termelőket, hogy az étkezési minőségű almát az üzletláncoknak adják el, amelyek úgynevezett vödrös akciót tartanak.