NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Csak számla ellenében cserélik a hibás termékeket

Ismét megteltek ma az üzletek. Sokan az ünnep utáni leárazásokat keresték, mások a karácsonyra kapott ajándékokat cserélték vissza. A Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatása szerint a forgalmazók csak a hibás termékeket kötelesek visszavenni, ha a méret vagy a szín nem megfelelő, a kereskedőn múlik, hogy kicseréli-e az árut.

  • 2013. december 27., péntek 12:57
Vágólapra másolva!

Az ünnep után ismét megteltek az üzletek. Van, aki ilyenkor vásárol többet. Sokan viszont nem vásárolni jöttek: a két ünnep között viszik vissza a karácsonyra kapott hibás vagy nem tetsző ajándékot.

A forgalmazó a hibás terméket köteles visszavenni, ha az áru mérete vagy színe nem megfelelő, akkor a kereskedő jóindulatán múlik, hogy engedélyezi-e a cserét.

„A hibás terméket a blokkal együtt a vásárlás helyszínére kell visszavinnie a fogyasztónak, és ott, abban az üzletben kell intézni a kifogását, ami annyit jelent, hogy ha hibás a termék, akkor cserét kérhet. Amennyiben erre nincsen lehetőség, tehát nem javítható a termék, vagy nem tudja kicserélni a kereskedő, akkor beszélhetünk adott esetben a pénz, a vételár visszatérítéséről. Ha nincs meg véletlenül a csomagolása a terméknek, de hibás az árucikk, azt a kereskedőnek abban az esetben is javítania vagy cserélnie kell” – mondta Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

Az üzletvezetők azt mondják, az utóbbi években már egyre kevesebb a visszáru.

Higiéniai okokból nem minden terméket cserélnek vissza az üzletekben. A pénzt csak akkor köteles visszafizetni a kereskedő, ha a megvásárolt termék három munkanapon belül meghibásodik, és nem lehet megjavítani.