NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Sárga taxik már Hódmezővásárhelyen is

Tavasszal már Hódmezővásárhelyen is sárga taxikkal lehet majd utazni. Az átalakítás költségeibe az önkormányzat is beszáll – mivel itt alacsonyabb a taxisok tarifája és kevesebb az utas is. Szegeden egyelőre nem terveznek átalakításokat, pedig az állam hónapokon belül vidékre is kiterjesztheti taxirendeletet.

  • 2015. február 05., csütörtök 19:14
Vágólapra másolva!

Február végén kerülhet a kormány elé a tavaly novemberben lezárult, szakmailag egyeztetett taxis tevékenységet országosan szabályozó rendelet. Amennyiben a kabinet elfogadja, a budapesti szabályozás után vidéken is feltételekhez lesz kötve a személyfuvarozás. A tervek szerint szabályoznák a használható járművek műszaki követelményeit és életkorát, a járművezetőkre vonatkozó képzési és továbbképzési kötelezettséget.

Hódmezővásárhelyen közel 30 céges taxi van. Sokuknak gondot okozna az autók cseréje. „2-3-4 éves autó is lehet olyan műszaki állapotban, mintegy 7-8 éves, vagy akár idősebb autó is. Úgyhogy az, hogy évente kell vinni műszakira, ezzel kiszűrhetők, hogy jó műszaki állapotban legyenek az autók” – fogalmazott a hódmezővásárhelyi Volán Taxi munkatársa, Balogh Zoltán.

A sárgítástól azt várják, hogy azoknak, akik valójában nem taxisok, nincs engedélyük, sárga rendszámuk, és nem fizetnek sem adót, sem drosztpénzt, kevesebb fuvarjuk lesz ezután. Az átszínezés költségeinek a felét átvállalja az önkormányzat. „Hódmezővásárhelyen szeretnénk, hogyha sárgák lennének a taxik. Ennek több előnye is van. Egyrészt azt gondolom, hogy a budapesti sárga taxik után egyértelmű egy vidékre jövőnek is, hogy ha sárga, az akkor taxi, másrészről Hódmezővásárhelyen is jelen van az, ami Budapesten is megjelent, az úgynevezett kalóztaxik, vagy engedély nélküli taxik, és ezeknek a kiszorítását is szeretnénk elérni” – fogalmazott Hódmezővásárhely alpolgármestere, Hegedűs Zoltán.

Szegeden az önkormányzat egyelőre nem tervezi a taxik sárgítását. „Idáig nincs erről szó, nem is tájékoztatott bennünket. Az az igazság, hogy nem is volna jó a város színében, hogyha állandó, egyforma taxik rohangálnának, tehát ez a sokszínűség ez sokkal jobb. Nem beszélve arról, hogy egy-egy ilyen sárgítás több százezer forintban mérhető – itt ugye vidéken nincs annyi munka, mint Budapesten – hogy tudnánk finanszírozni” – nyilatkozta a szegedi Tempó Taxi alelnöke, Becsei József.

A szabályozás Budapesten kívül közel 4500 taxist érint az országban.