NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Magyarországon is nagy bevételeket hoz a Fekete Péntek

Magyarországon is nagy bevételeket hoz a Fekete Péntek

Magyarországon is nagy leárazásokkal várják a boltok a vásárlókat. Szakértők szerint a kiskereskedők forgalma az ünnepi időszakban 18 százalékkal haladhatja meg a tavalyi utolsó negyedévét. Az egyik online áruház oldalát több millióan látogatták meg Fekete Pénteken, de az elektronikai boltok is tömve voltak délután.

  • 2018. november 23., péntek 16:13
Vágólapra másolva!

Már kora délután tömve voltak az elektronikai boltok a Fekete Pénteken. 20-30 százalékos kedvezményeket kaphattak a vásárlók egyes termékekre. Voltak, akik kifejezetten a Black Friday akciókat keresték, de olyanok is akadtak, akik nem tudtak róla, de ha már ott voltak, körülnéztek.

Az akciós nap ma már Magyarországon is a karácsony időszak nyitányának számít. A korábbi évekhez hasonlóan legtöbben még mindig a műszaki cikkeket keresik.

„Nagyon nagy a kereslet a televíziókra, mobiltelefonokra, notebook-okra, vagy konkrét ajándék jellegű dolgok, mint mondjuk a játékkonzolok – a játékok területe nagyon komoly érdeklődésre tart számot. Emellett viszont a nagy háztartási gépek iránt is komoly az érdeklődés, hiszen itt a szezonalitás is komoly szerepet játszik, ugye, ha csak a szárítógépre gondolunk. De természetesen a tűzhelyek, mosógépek is ebben a kategóriába tartoznak, hiszen karácsonykor a főzést senki nem tudja elkerülni, ehhez nagyon fontos, hogy egy jó tűzhellyel rendelkezzenek” – mondta Szántó Balázs, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója.

Nem csak a boltokban, de az online kereskedésekben is már reggel hatalmas volt a forgalom. Ebben a webáruházban délelőtt 10 óra előtt 65 ezren vásároltak, délig pedig 3 milliárd forintot költöttek el.

„Lényegében nekünk minden termékünk elérhető akcióban, mi azt vállaljuk, hogy a termékek 85-90 százaléka most a legolcsóbb az évben, tehát azt biztosítjuk, hogy ennél olcsóbban nem tudnak megvásárolni egy adott terméket a vásárlóink. Összességében 3 milliárd forintnyi kedvezményt adunk ebben az évben az ügyfeleknek” – mondta Györke Ádám, az emag.hu marketingvezetője.

A Magyar Természetvédők Szövetsége és a Fenntarthatóság Felé Egyesület közben a Black Friday ellen gyűjtött aláírásokat a fővárosi Deák téren.

„Ezekkel az akciókkal a fogyasztókat arra próbálják rávenni, hogy új termékeket vásároljanak és nagyon sok esetben 1-2 év után, mondjuk a mobiltelefonok esetében lecserélik a készülékeket a fogyasztók és új készülékeket vásárolnak, és részben az ilyen marketingakciókkal, részben pedig a tervezett elavulás trükkjével próbálják a fogyasztókat rávenni, hogy újabb készülékeket vásároljanak. Így a mai napon aláírásgyűjtésbe kezdtünk a tervezett elavulás ellen” – mondta Fiedrich Róbert, a Fenntarthatóság Felé Egyesület programvezetője.

Az akciós napokon az áruházak meghosszabbított nyitva tartással várják a vásárlókat, a weblapokon pedig éjfélig érhetők el a kedvezmények – de van, ahol egész hétvégén, vagy akár egy hétig is kitart az akciós időszak.