

Hatalmas siker a magyar oktatásban! A 2024-es OECD TALIS-felmérés szerint a magyar pedagógusok elégedettebbek a munkájukkal, szakmai önállóságot élveznek, és a mentorálási programok ugrásszerűen bővültek. Az arányok igazolják a kormányzati törekvések sikerét: a hazai tanárok közül csak minden tizedik dolgozna másik iskolában.
Történelmi Áttörés: Elégedettebbek a magyar pedagógusok!
Hatalmas siker a magyar oktatásban! A Belügyminisztérium (BM) az OECD TALIS-felmérés eredményeire hivatkozva közölte: a magyar pedagógusok elégedettebbek a munkahelyi körülményeikkel, mint az OECD-országok átlagában! A hazai tanárok közül csupán minden tizedik dolgozna másik iskolában, ha lenne lehetősége, ami messze elmarad az OECD 19 százalékos átlagától.
A tanárok nagyfokú szakmai önállóságot élveznek: a magyar pedagógusok 95 százaléka számolt be jelentős autonómiáról a tanítási módszerek kiválasztása terén.
Ugrásszerű mentorálás és kevesebb fegyelmezési gond!
A kutatás szerint ritkábbak a fegyelmezési problémák is: Magyarországon a pedagógusok csupán 12 százalékát kénytelenek fegyelmezésre fordítani az idejükből, ami jobb az OECD 15 százalékos átlagánál.
Ugrásszerűen bővült a pályakezdők mentorálása is: a részvétel 18 százalékról 49 százalékra nőtt, köszönhetően az e téren bevezetett átalakításoknak. Az igazgatók 97 százaléka bízik tanárai szakértelmében, amivel a magyar iskolák támogatottsága túlszárnyalja a nemzetközi átlagot!
A béremelés bevált: Növekedés a 30 alattiaknál!
A kormányzati törekvések eredménye is kimutatható: a jelentős béremelés hatására a 30 alatti pályakezdők száma a 2023-as adatokhoz képest 19 százalékkal emelkedett, ezzel is enyhítve a tanári korfával kapcsolatos aggodalmakat. Mindez igazolja: a magyar oktatáspolitika jó úton jár, és a pedagógusok megbecsülése a nemzetközi mérések szerint is érezhető!
Forrás: MTI
Fotó: Canva