
A hibás termékeket minden esetben kötelesek visszavenni vagy kijavíttatni a kereskedők, de ha csak a színével, vagy a méretével van gond, az üzletek döntési joga, hogy elfogadnak-e reklamációt – mondta a Hír TV-nek a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője.
Fülöp Zsuzsanna azt is közölte: a nem tetsző ajándékokat a legtöbb üzlet a két ünnep között cseréli ki, a meghibásodott termékekre viszont 2 év a garancia. A kereskedők a vásárlói panaszt ebben az esetben akkor sem utasíthatják el, ha már nincs meg a termék csomagolása.
– Amint kiderül, hogy hibás az ajándék, a blokk, a bizonylat birtokában vigyük vissza oda, ahol vásároltuk a terméket – tanácsolta Fülöp Zsuzsanna. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy szervizbe a gyártóhoz, vagy más helyre akarják átirányítani a fogyasztókat, ám ez nem megfelelő eljárás, mert ilyenkor is a kereskedőnek kell foglalkoznia a minőségi kifogással – hangsúlyozta a fogyasztóvédelem szóvivője.
Sokszor előfordul, hogy a csomagolás meglétéhez kötik a kereskedők a garancia meglétét, ez szintén nem helyes ebben a formában – tett hozzá Fülöp. Tehát fontos, hogy ha esetleg már nincs meg a csomagolása, doboza a terméknek, attól függetlenül kell, hogy intézze a panaszt a kereskedő – tájékoztatott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa.