
Máris szigorítana a kormánytöbbség a közelmúltban elfogadott reklámadón. A törvénymódosítás fő vesztese az RTL Klub lenne.
Az RTL Klub lehet a vesztese a reklámadóról szóló törvény szigorításának. A módosító javaslatot a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, L. Simon László nyújtotta be a parlamentnek, ő jegyezte az eredeti jogszabályt is. A szigorítás megtiltja az adóalap csökkentését annak a médiavállalkozásnak, amely tavaly nyereséges volt – az RTL szaldója pedig pozitív volt 2013-ban. A fideszes politikus a módosító indítványban bezárta azokat a kiskapukat, amelyekkel ki lehetett volna bújni az adófizetés alól.
A tévétársaság közleményben reagált a szigorításra. Azt írják, a módosító javaslat célja a cég ellehetetlenítése,a sajtószabadság durva korlátozása. Hozzáteszik, szinte előre tudták, hogy a már elfogadott törvényt módosítani fogják, és még inkább a csatornára szabják majd.
Az LMP társelnöke szerint az RTL Klubra írták a reklámadó mostani módosítását. Schiffer András azt mondta, ha jól előkészítették volna az egy héttel ezelőtt elfogadott törvényt, akkor nem kellett volna most módosító indítványokat benyújtani. Szerinte a változtatások miatt kétséges az is, hogy készült-e hatástanulmány a várható piaci hatásokról, illetve a költségvetési hatásokkal kapcsolatban.
„Ez a történet túl azon, hogy nyilvánvalóan a személyre szabott fideszes jogalkotásnak újabb mintapéldája, – ha bárkinek volt kételye – egyértelművé teszi, hogy nem az a célja a reklámadónak, amit egyébként az LMP is helyeselne, hogy a túlfogyasztást a reklámpiac szabályozásával próbálja meg visszafogni, hanem hogy egy alpiacon, a kereskedelmi televíziózás alpiacán kedvezményezzen valakit egy másikkal szemben” – fogalmazott.
A TV2 vezérigazgatója a Hír Televíziónak azt mondta, csatornájuknak idén nem kell adót fizetnie, jövőre viszont már a legmagasabb, 40 százalékos sávba kerülhetnek, ezért akkor hárommilliárd forint adót kell majd befizetniük.