
Felülvizsgáltatja a vasút biztonsági rendszerét a spanyol kormány. Ennek keretében ellenőrzik a sebességkorlátozásokat és a jelzőrendszereket, valamint áttekintik azt is, elég szigorú követelményeknek kell-e megfelelniük a mozdonyvezetőknek. Madrid azért döntött a fölülvizsgálat mellett, mert júliusban kisiklott egy vonat Santiago de Compostelában. A tragédia 79 áldozatot követelt.
„Mindent ellenőrzünk, és minden olyan javaslatra nyitottak vagyunk, amely a fejlődést szolgálja. Olyan területekről van szó, mint a jelzőrendszer, a sebességkorlátozások ellenőrzése minden szakaszon, illetve az egyes szakaszokra érvényes, lépcsőzetes sebességkorlátozások elemzése” – közölte Ana Pastor közfoglalkoztatási miniszter.
A minisztérium azt tervezi, hogy új fényjelző rendszert állít fel. Ez automatikusan figyelmeztetné a mozdonyvezetőt, ha olyan szakaszhoz ér, amelyen jelentős sebességkorlátozás van érvényben. A 79 halálos áldozatot követelő tragédiát éppen a túl nagy sebesség okozta. A spanyol mozdonyvezetők egy része szerint a vasút a tragédia ellenére is biztonságos.
„A munkatársaim és én is hiszek abban, hogy a vasúti rendszer tökéletesen biztonságos, mind a nagy sebességű vasút, mind a hagyományos. Ez a legbiztonságosabb közlekedési mód, és nem értjük, hogyan történhetett meg ez a tragédia” – nyilatkozta egy spanyol mozdonyvezető nem sokkal a szerencsétlenség után.
A kisiklott vonat vezetője eddig nem tudott magyarázatot adni arra, miért nem fékezett időben. A miniszter szerint mindenesetre a mozdonyvezetőkkel szemben támasztott pszichológiai és fizikai követelményrendszert is újra kell értékelni.