NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Jön a gyengébb kommersz és az olcsó arcszesz kora

Várhatóan gyengébbek lesznek a kommersz röviditalok a jövedéki adó drasztikus megemelése miatt. A gyártók az alkoholtartalom csökkentésével próbálják meg tartani a korábbi árszintet, de az új termékek bevezetése több tíz millió forintos többletköltséget jelent nekik. A kocsmárosok a forgalom visszaesésére nem számítanak, de arra igen, hogy a nyereségük csökken. Az Országgyűlés – népegészségügyi okokra hivatkozva – novembertől másfélszeresére emelte a tiszta szeszből és aromából előállított italok adóját.

  • 2011. november 12., szombat 16:56
Vágólapra másolva!

A Hír TV által felkeresett győri kisboltban volt olyan vevő, aki olcsó arcszeszt keresett, mert azt is meg lehet inni. A kereskedő szerint az aromából és tiszta szeszből készült röviditalok iránt nem csökkent a kereslet az 50 százalékos adóemelés óta, de a fogyasztók mások lettek. Boglári Sándor kereskedő elmondása szerint azok a vevők kezdtek „elmaradni”, akik „csak úgy nagy nehezen szedték össze rá az aprópénzt”.



A kocsmárosok profitkieséssel kalkulálnak. „Tendencia lesz, hogy megveszik máshol, kocsiból isznak” – vélekedett Szarvas Zoltán vállalkozó. Kiemelte, hogy nem nagyon van lehetőségük árat emelni.

A gyártók várhatóan új termékeket dobnak piacra. A Győri Likőrgyár Zrt. vezérigazgatója, Barabás Attila szerint két lehetőségük van: vagy csökkentik az alkoholtartalmat, így tudják tartani az áraikat, vagy magasabb presztízsű termékeket készítenek, például „Napóleon szeszes italok helyett Napóleon brandyt”.

A cégvezető hozzátette, az új termékek bevezetése a piacra több tíz millió forintba kerül, hiszen új címkéket kell tervezni és gyártani, és a reklámozásnak is megvannak a maga költségei.