NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Bárki megcsodálhatta az új magyar vasúti szerelvényt

Jövőre kezdik meg annak a 48 vasúti kocsinak a gyártását Szolnokon, amelyeket elsősorban a nemzetközi forgalomban használnának. Kettőt már összeszereltek, az egyiket Ausztriában tesztelik, a másikat a 63. vasutasnapon állították ki. Fónagy János államtitkár szerint nemzetközi forrásokat keresnek a csaknem 13 milliárdos beruházáshoz.

  • 2013. július 12., péntek 16:07
Vágólapra másolva!

Igényes plüss kárpithuzat az üléseken, kulturált mellékhelyiség – így néznek majd ki az új, magyar gyártmányú vasúti szerelvények, amelyek akár 200 kilométer per órás sebességgel is haladhatnak. Az első kocsit a 63. vasutasnapon állították ki, bárki megnézhette. Üzembe helyezéséhez még különböző tanúsítványok, engedélyek kellenek, csak utána állíthatják forgalomba.

„Az egyik kocsink kint van Ausztriában, hogy a nagy sebességű pályaparamétereket be tudják rajta mérni, és úgynevezett szélcsatornás tesztet végeztek – közölte Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Nagyon jól sikerült a tesztünk, a hétvégén fog hazaérkezni a kocsi.”

Ilyenből jövőre 48-at készítenek Szolnokon. Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára a vasutasnapon azt mondta, az új szerelvények azért is kellenek, mert a jövő a közösségi közlekedésé: naponta több millió ember utazik vasúton, megy dolgozni vagy iskolába. Az új kocsik több mint 13 milliárd forintba kerülnek, a költség egy részét uniós forrásból fizetnék. „Ebben nagyon határozott a kormány, s a jövőben is kiemelt figyelemmel kezeli a témát – mondta Fónagy János. – A kabinet részben európai, részben hazai és részben nemzetközi, vasútszövetségi forrásokból gondoskodik az anyagi feltételekről.”

Az idei központi ünnepségen több mint háromszáz vasúti tisztet avattak, csaknem a dupláját a tavalyinak. Az államtitkár szerint ez is bizonyítja, hogy a vasút megítélése, valamint a társaság saját magába vetett hite az utóbbi időben sokat változott.