NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Horváth Csaba: Ősszel leváltjuk Tarlósékat

Megszavazta a Városliget építési szabályzatát a Fővárosi Közgyűlés. A tervezett beruházás ellen egy zuglói civil szervezet és a baloldali ellenzék is tiltakozott. Az MSZP főpolgármester-jelöltje szerint ősszel leváltják a jelenlegi városvezetést és jogi úton akadályozzák meg a park beépítését. A szocialisták a közgyűlésben a 3-as metró felújításának tervét is élesen bírálták.

  • 2014. június 30., hétfő 15:05
Vágólapra másolva!

Farönköket osztogatott a képviselőknek a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Civil Zugló Egyesület elnöke. Várnai László szerint a zöldterület sínyli meg, ha a Városligetet múzeumi negyeddé alakítják. „Az új épületekre nincsen szükség, a Nemzeti Galéria tökéletes helyen van a Várban, semmiféle választ nem kaptunk arra, hogy a budai Várból azt az épületet miért akarják lehozni, mint ahogy semmiféle hatástanulmány nincs arra, hogy ez a projekt megérné. Nem lehet így elkölteni 150 milliárdot” – mondta Várnai László.

A szocialisták kampányolva tiltakoztak. „Sajnos ez a performansz a kormány és a főpolgármester úr tervei szerint kint a Városligetben folytatódik majd, és szükség lesz minden civil kurázsira és politikai összefogásra annak érdekében, hogy a baloldal leváltsa a Fideszt Budapesten az őszi önkormányzati választásokon, és minden jogi és egyéb eszközzel meg fogjuk akadályozni, hogy a Városligetet tönkretegyék” – mondta Horváth Csaba, az MSZP budapesti frakcióvezetője.

A főpolgármester szerint szakmai vitát lehet folytatni a Városliget átalakításáról, de politikai cirkuszt nem érdemes belőle csinálni. A kormánypárti többség végül 18 igen szavazattal rábólintott a múzeumi negyed építési tervére.

A közgyűlésen a 3-as metróra is kitértek. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 3-as metró felújításának előkészítése nem kerül háromszor annyiba, mint ahogy tervezték. A tervezési költség meghaladja az 1,8 milliárd forintot, ebből 1,2 milliárdot kell állnia Budapestnek, a többi uniós támogatás. A szocialisták attól tartanak, hogy a felújításból nem lesz semmi, csak a 3-as metró meghosszabbításából. „Ugye nem azt fogjuk hallani a következő hetekben, hónapokban, hogy a 3-as metró dolga rendben van és innentől kezdve és mindaz, amit az elmúlt hetekben hallottunk az uniós pénzek kapcsán, a szegedi villamos kapcsán, ezek a problémák feloldódtak” – mondta Molnár Gyula szocialista képviselő.


Tarlós István válaszában megjegyezte, hogy a 3-as metró, amely Magyarország legforgalmasabb vasútvonala, már 2010-ben nagyon rossz állapotban volt, mert a főváros korábbi, balliberális vezetése egy fillért nem költött rá. „Semmit, érti, semmit. Mi kétségtelenül kínlódunk vele, még azt se mondom, hogy nincsenek belső vitáink, de azért mégiscsak arról van szó, hogy valami elindul, de facto, ahol húsz évig egy kapavágást nem tettek. Úgyhogy a jópofaságokat azért kérem ehhez igazítani. Mi megint megcsinálunk valamit, amit önök nem csináltak meg” – mondta Tarlós István.

A közgyűlés döntött arról is, hogy az Új köztemetőben jelölnek ki szociális parcellákat a rászorulóknak.

A Főgáz többségi tulajdonrészének és a cég irányítási jogának eladásáról zárt ülésen döntöttek a képviselők. A gázszolgáltatóért 42 milliárd forintot kap a főváros az államtól.