NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
180 fokos fordulatot vett az éttermek világa

180 fokos fordulatot vett az éttermek világa

A kereskedők és szolgáltatók mintegy felének csökkent a bevétele a koronavírus-járvány következtében - ez derült ki a Panaszkönyv című műsorunk által vizsgált kutatásból. A felmérés szerint az ilyenkor aktuális karácsonyi nagybevásárlás is visszavett a lendületből: a lakosság 12 százaléka várja csak a Black Friday akciókat.

  • 2020. november 28., szombat 12:38
Vágólapra másolva!

Ez teljesen ugyanolyan, mint amikor az asszony csomagolta a férjének a befőttes üvegben a babgulyást

November eleje óta nem fogadhatnak vendégeket sem az éttermek, sem a kocsmák, és a kávézókban is csak elviteles bögrében szolgálhatnak ki. Az éttermek általában két lehetőség között választhattak: vagy elbocsátják alkalmazottaikat vagy áttérnek a házhoz szállításra.

A Rosensteinben ugyanúgy folytatják a munkát annak ellenére, hogy a vendégek most nem az asztaloknál, hanem saját otthonaikban várnak az ételre.

„Akinek van jogosítványa az szállít, a többiek a háttérmunkában. Saját autóval, céges autóval? Is, is"

- mondta Schrödl Péter, a Rosenstein Étterem futár-pincére.

A Panaszkönyv által megkérdezett marketingszakértő azt mondja, hogy a hazai gazdaság szereplői megpróbálnak együtt élni a jelenlegi helyzettel, ugyanakkor sokan a változtatás helyett inkább csak a segítségre várnak.

Jagodics Rita szerint ez nagy hiba, mert kreativitás nélkül nem lesznek életképesek a járvány lejártával sem.

„A cégek panaszkodnak, sajnos 47 százalékának csökkent az árbevétele, ide értve a szolgáltatókat és kereskedőket is, és a lakosság sincs túl jó állapotban, amire azt mondjuk, hogy a nehéz helyzetben egyfajta bizalomválság is van, tehát nagyon félnek az elkövetkező időszaktól, az elküldésektől, mi lesz most karácsonykor, találkozhatunk-e majd a szeretteinkkel, és ez a bizonytalanság sajnos ráül az akciókra és az év végi vásárlási szokásokra is"

- fogalmazott Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. ügyvezető igazgatója.

A marketingszakember szerint érdemes azzal számolni, hogy a karácsonyi akciókra gyakorlatilag telítődni fog minden online értékesítési csatorna. Mindenhonnan akciók zúdulnak majd az emberekre, mivel az idei vásárlási őrület nem a plázákban, hanem az interneten lesz.

HírTV