Budapesten, így a Széll Kálmán téren is az egyes részek üzemeltetését egymással összehangoltan több cég végzi – tájékoztatta a Magyar Időket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Buda legforgalmasabb terén a metró- és villamosvasúti létesítményeket a BKV Zrt., az útpályákat a Budapest Közút Zrt., a támfal- és szolgáltatóépületet a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zrt. (BFVK Zrt.) üzemelteti.
A lap szerint a szétszabdalt üzemeltetés is oka lehet az elhanyagoltságnak.
Azt írják,
- a nyilvános illemhely folyamatosan zárva van, az üzemen kívüli vécé a BFVK Zrt. felügyelete alá tartozik. A BKK tudomása szerint az illemhely korábbi bérlője felmondta a bérleti szerződést, amelyet a fővárosi önkormányzat újra versenyeztet, így nyáron megnyithat. A létesítménnyel kapcsolatban műszaki meghibásodásról nincs tudomása a BKK-nak, bár a bejáratnál egy erről tájékoztató papírlap olvasható;
- a téren áthaladókat éjjel világító LED-sávoknak kellene segíteniük, a burkolatba süllyesztett csíkok a legfontosabb gyaloglási irányokat jelölik ki, összesen mintegy 700 méteres hosszon. A LED-csíkok a tér átadását követően meghibásodtak, a garanciális javításra a BKK felszólította a kivitelezőt. A közlekedési központ szerint a hiba okát mostanra feltárták, a műszaki megoldás kidolgozása folyamatban van.
A téren a növénykazetták szemetesek, a tér folyamatos állagmegóvása szemlátomást kívánnivalót hagy maga után – teszi hozzá a lap.