
Öt százalék lehet a reklámadó felső kulcsa, alatta azonban – a korábbi hírekkel ellentétben – több kulcs is lehet, értesült a Hír TV.
Lázár János kedden még arról beszélt a gazdasági bizottság ülése után, hogy a kormány kétkulcsos adóban gondolkozik, aminek alsó kulcsa 0, felső kulcsa pedig 5 és 10 százalék között lenne. A miniszter a Hír TV értesüléseit nem cáfolta, de hozzátette: az Európai Bizottsággal folytatott tárgyalásokon múlik a kérdés. Lázár János várhatóan a 11-ei kormányülésen tesz konkrét javaslatot a kormány asztalára.
– Öt százalék lenne a felső kulcs, és lenne több kulcs is alatta. Ez igaz, ez az értesülés?– Ez egy jól hangzó gondolat.– És van benne igazság?– Én remélem, hogy lesz benne.– Hogy állnak a tárgyalások?– Az Európai Bizottságon múlik minden.– A kulcsokat a kormány szabja majd meg.– A kormány segíteni akar a magyar vállalkozásoknak és a kisvállalkozásoknak, ezért küzdünk Brüsszelben.– És ez a több kulcs, ez lehet, vagy marad a nullaszázalékos és az 5 és 10 százalék közötti?– Azon múlik, hogy a Versenyjogi Főigazgatóság mit fog mondani Brüsszelben. A magyar kormány azért küzd, hogy a magyar vállalkozásoknak, a magyar kis- és közepes vállalkozásoknak, így a médiavállalkozásoknak is védje az érdekeit – nyilatkozta a Miniszterelnökséget vezető miniszter.