NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvAdattár Hír TV Archív

Lázár elárulta, hogy mi zavarja az Európai Bizottságot

Túlzónak tartja a reklámadó mértékét és túl nagynak ítéli a jelenlegi kulcsok közti különbséget az Európai Bizottság, ezért kell változtatni a közterhen a Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint. Lázár János a Hír TV-nek azt nyilatkozta: Brüsszel kötelezettségszegési eljárással, valamint Európai Bírósági eljárásokkal fenyegette meg a kormányt ha nem változtatnak a reklámadón.

  • 2015. február 14., szombat 14:55
Vágólapra másolva!

„Az a problémája az Európai Bizottságnak, hogy túl nagy a legalsó és a legmagasabb kulcs közötti különbség, a legmagasabb kulcs pedig lényegében egy cégre vonatkozik, és ez annak a cégnek aránytalan gazdasági hátrányt jelent, ami versenykorlátozás más cégekhez képest. A kormány pedig még semmilyen kérdésben nem hozott döntést” – mondta a Hír Televíziónak Lázár János kancelláriaminiszter szombaton.

Orbán: Nem tudunk eltekinteni tőle

A legnagyobb kereskedelmi televízió támadta meg Magyarországot az Európai Uniónál. A tárgyalásokkal el lehet érni, hogy ne induljanak kötelezettségszegési eljárások hazánk ellen – ezt Orbán Viktor miniszterelnök mondta pénteken, a szokásos rádióinterjújában. Hangsúlyozta: a költségvetésbe be kell folynia a tervezett 6,6 milliárd forintos bevételnek, minden más csak technikai kérdés. „Van reklámadó, van törvény, amelyik ezt szabályozza; nem tudunk eltekinteni az ebből származó közösségi bevételtől, tehát be kell fizetni a költségvetésbe, a közösség javára. Az összes többi kérdés technikai: milyen kulccsal, milyen szélességben szétterítve, erről mind lehet tárgyalni” – szögezte le a kormányfő a közrádióban.

Mint beszámoltunk róla, korábban Lázár János is a kötelezettségszegési eljárásra hivatkozva javasolta, hogy sávos helyett egykulcsos legyen a reklámadó, a mértékére pedig példaként Ausztriát nevezte meg, ahol ötszázalékos a teher.

Nincs elvárás

Navracsics Tibor a Hír TV Globál című műsorában viszont azt mondta: nincs elvárás arra nézve, hogy egy- vagy többkulcsos legyen az adónem: „Én nem találkoztam ilyen kritériumrendszerrel. Ami ebben az esetben és más magyar esetben is nagyon fontos, az a folyamatos együttműködés a bizottsággal. Nevezetesen itt arra gondolok, hogy az – akár egykulcsos, akár többkulcsos – adó megalkotása során vagy bevezetése után jelentkező problémák kezelésénél nagyon fontos, hogy folyamatos kapcsolatban legyen a magyar kormány és a bizottság illetékes főigazgatósága vagy biztosa, hogy a koncepciót ismerjék.”

Nem erősítették meg

A kormányszóvivő nem erősítette meg azt a sajtóhírt, miszerint a kisebb cégek mentesülnek majd az adó alól, csak annyit mondott: több érintettel folynak az egyeztetések. „Érvényben vannak azok az intézkedések, amelyek az idei reklámadó-bevételeket garantálják. Ilyen értelemben tehát kapkodásra nincs ok, a szükséges egyeztetéseket pedig az illetékesek és érintettek el fogják végezni; erre hadd ne adjak időpontot, a kormány annak megfelelően, ahogy a beszélgetések és a tárgyalások haladnak, minden érintettel beszélni fog természetesen” – fogalmazott Kovács Zoltán.

Káros
Egy nemzetközi hitelminősítő is károsnak tartja a reklámadó kiterjesztését a médiapiacra - tudta meg a Magyar Nemzet. A lap egy szakmai tanulmányra hivatkozva azt írja: azok a kisvállalkozók kerülnének a legnehezebb helyzetbe, amelyek eddig bevételeik alapján az adómentes sávba estek. Számításaik szerint a magyar médiapiac fele már most is veszteségesen működik, így számukra egy újabb közteher a csődöt jelentheti. A minősítő cég az 5 százalékos egysávos reklámadó győztesének a RTL Klubot tartaná, a médiacsoportnak ugyanis a törvény módosításával 3,7 milliárd forinttal kevesebb adót kellene fizetnie.