
Az agglomerációs közlekedés átadásáról határoz szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A szolgáltatást legkésőbb március 31-ig tartja fenn, utána az államhoz kerül.
Ma dönt a Fővárosi Közgyűlés az agglomerációs közlekedés állami kézbe helyezéséről. Az erről szóló előterjesztést Tarlós István, Bagdy Gábor és Kocsis Máté tegnap nyújtotta be. Eszerint Budapest legkésőbb március 31-ig működteti a helyközi autóbusz- és HÉV-járatokat. Ha az átadás-átvétel csúszna, a főváros a határidő után is ellátja a feladatot, de utólag behajtja a pénzt az államon.
„Nem lehet egy-két hónap alatt egy ilyen rendszert átalakítani. Tanulmány kell, megfelelő szakemberek kellenek, munkáltatói kérdésektől kezdve tulajdoni kérdéseken keresztül, biztonsági kérdéseken át elképesztően sok dolgot kell szépen összehozni, a finanszírozási kérdést nem is említve. Ha mindez megvan, akkor lehet megváltoztatni azt, hogy az állam eddig az egyik zsebéből finanszírozta, majd a másik zsebéből finanszírozza az agglomerációs közlekedést” – fogalmazott a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, Gémesi György.
Az agglomerációs buszközlekedés 10 főváros környéki települést érint 57 vonalon.