

Visszautasította a Facebook alapítója, hogy közösségi oldala Trump-ellenes lenne. Donald Trump amerikai elnök ezzel Twitter-oldalán vádolta meg az internetes óriáscéget, pedig nemrég kiderült, hogy az elnökválasztás során Oroszországból több ezer reklámot vásároltak az oldalon, amelyek vélhetően Trump megválasztását segítették.
Több mint háromezer, Oroszországból fizetett reklámot készül átadni a Facebook annak a kongresszusi bizottságnak, amely az amerikai választásba történt orosz beavatkozást vizsgálja. A közösségi oldal csak több mint fél évvel a voksolás után azonosította a fizetett hirdetéseket, amelyek célja a gyanú szerint az volt, hogy növeljék a társadalmi feszültségeket Amerikában a tavalyi választás során. A vállalat alapítója azt ígéri, új eszközöket vezetnek be az összehangolt politikai támadások kiszűrésére.
„Nem akarom, hogy bárki a demokrácia aláásására használja az oldalunkat, mi nem ezt képviseljük” – jelentette ki Mark Zuckerberg Facebook-alapító.
A CNN forrásai szerint az Oroszországból fizetett reklámok egy része kifejezetten azokban a városokban próbálta tovább növelni a feszültséget, ahol erőszakos tüntetések voltak a feketék elleni rendőri erőszak miatt.
„Azok az oroszok, akik ezekért a reklámokért fizettek, elég kifinomultak voltak ahhoz, hogy tudják, a feketék elleni rendőri erőszakkal kapcsolatos reklámok megvásárlásával Baltimore és Ferguson városokban politikai ellentéteket szíthatnak” – mondta a CNN riportere, Dylan Byers.
A demokrata párti szenátorok köteleznék az internetes vállalatokat, hogy hozzák nyilvánosságra azoknak a személyeknek és cégeknek a neveit, amelyek több mint tízezer dollárt költöttek választási reklámokra.
„Láttam néhányat a reklámok közül, egy részük teljesen hamis álhíreket terjesztett menekültek által elkövetett szexuális erőszakról, hogy megossza a társadalmunkat, destabilizálja a demokráciánkat. Nagy valószínűséggel azért, hogy beavatkozzanak a választásunkba” – nyilatkozta Richard Blumenthal demokrata szenátor.
A szenátus hírszerzési bizottsága a Facebook mellett a Twitter és a Google vezetőit is kikérdezné, de egyelőre nem tudni, hogy megjelennek-e a november elsejei meghallgatáson. Oroszország tagadja, hogy bármilyen módon befolyásolta volna az amerikai elnökválasztást, annak ellenére, hogy az amerikai hírszerzés szerint volt ilyen beavatkozás. Az FBI azt is vizsgálja, hogy Trump kampánycsapata összejátszott-e az oroszokkal.