NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvKülföld
Brüsszel milliókat költ saját propagandájára

Brüsszel milliókat költ saját propagandájára

A koronavírus-járvány elleni harc megmutatta, hogy az Európai Unió vízfeje, Brüsszel, nem képes hatékonyan kezelni a felmerülő válsághelyzeteket.

  • 2020. április 30., csütörtök 13:51
Vágólapra másolva!

A koronavírus-járvány elleni harc megmutatta, hogy az Európai Unió vízfeje, Brüsszel, nem képes hatékonyan kezelni a felmerülő válsághelyzeteket, és úgy, ahogy a migráció esetében, most is a tagállamoknak, a nemzetállamoknak kellett kezükbe venniük az irányítást. Van azonban egyvalami, amire Brüsszel nem sajnálja a pénzt. Ez pedig a propaganda.

Az elmúlt hónapokban szinte minden felhasználó találkozhatott már azokkal, a Brüsszel által finanszírozott kisfilmekkel, amelyben megpróbálják elmagyarázni, hogy mi mindent tesznek a járvány megfékezése érdekében.

A több millió forintos hirdetésekben Brüsszel többek között a momentumos Cseh Katalinnal készült reklámfilmet finanszírozott, amelyben azt állítják, hogy a brüsszeli politikusnő orvosnak állt. A politikus azóta is online interjúkat készít brüsszeli társaival. A propagandafilmet Brüsszelből is megtolták megközelítőleg 600 ezer forinttal.

Ezen túlmenően arra sem sajnálták a pénzt, hogy elmagyarázzák, a globális kihívás, globális választ vár (ez a klímavédelmi ügyekből lehet ismerős, ott próbálták meg először lenyomni az emberek torkán, hogy a nemzetállamok teljesen fölöslegesek, és csak Brüsszelből lehet megoldani a Tisza szennyezésének a felszámolását, vagy éppen a pilisi tájvédelem problémáit), magyarán megpróbálják azt a politikai narratívát hirdetni, hogy szükség van rájuk, holott a gyakorlat pont az ellenkezőjét támasztja alá.

Persze olyan reklámmal is találkozhattunk, a melyben arról számoltak be, hogy több millió eurót adunk Afrikának, Ázsiának vagy a Karib-térségnek, és más, nem Európai régióknak a koronavírus elleni harchoz.

Ha megnézzük ezeknek a hirdetéseknek a költségeit, akkor megállapíthatjuk, hogy a magyar piacon az Európai Unió az egyik legnagyobb olyan entitás, amely pénzt költ a propagandára, miközben a tagállamoknak nyújtandó valós segítségnyújtásról egyáltalán nem beszélnek.

Csak az elmúlt hónapokban megközelítőleg 3,5 millió forintot költöttek a momentumos Cseh Katalin promozására és a saját létjogosultságuk megindoklására. Ha nagyobb időintervallumot veszünk, akkor a Facebook adatai szerint az Európai Parlament brüsszeli központjából eddig 34 millió forint ment el propagandára. Csak Magyarországon. Megközelítőleg ennyi pénzért hirdetnek a környező országokban is. Hasonlóan irreleváns tartalmakat.

A Facebookon futó hirdetésékből kiderül, hogy Brüsszel megvédi az Európai Unió polgárait, de azt is próbálják sulykolni, hogy az EU minden fronton küzd a koronavírus-járvány okozta válság ellen. Az egyik legtöbbet hirdetett cikkükben összeszedték, hogy melyik az a „Tíz dolog, amit az EU tesz a koronavírus-járvány elleni küzdelemben.”

Magyar Nemzet