
2016 végén lejárnak a közúti személyközlekedésre vonatkozó közszolgáltatási szerződések, és a nemzetközi kötelezettségek előírásainak megfelelő piacnyitás következik.
Az LMP szerint az erről szóló törvény módosítása azt fogja eredményezni, hogy a személyközlekedés tőkeerős cégek prédájává válik. Az ökopárt közlekedési szövetségek megalakulását javasolja, a párhuzamosságok megszüntetése érdekében ütemes menetrendet alakítana ki, és kedvezményes áfakörbe sorolná a tömegközlekedést.
„A tőkeerős magánvállalkozások lerabolhatják a piacot. Ez azt jelenti, hogy adott térségen belül kiválogathatnák maguknak a gazdaságosabban fenntartható járatokat, és ily módon a periferikus területek lakossága rosszabb szolgáltatást kaphatna félelmeink szerint, illetve a hazai tulajdonú Volán-vállalkozások nehezebb helyzetbe, versenyhátrányba kerülnének” – fogalmazott Keresztes László Lóránt, az LMP közlekedési szakszóvivője.