

Az Üllői úti biciklisávokat is használhatják a főváros által újonnan bevezetett pótlóbuszok. Azonban a kerékpárosok kerülgetése nem csak balesetveszélyes, hanem a menetidőt is jelentősen meghosszabbítja. Eközben Karácsony Gergely radikális forgalomcsillapítási koncepciót fogadott el. A fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár arra kéri a budapesti városvezetést, hogy fejezzék be az autósok üldözését.
Nem mindenkinek telt jól a hétfő reggeli munkába menetel. Az M3-as metró felújítása miatt forgalomba helyezett pótlóbuszok ugyanis kénytelenek az Üllői úti kerékpársávokat használni.
Tömeg a buszokon, viszont biciklist alig látni az ideiglenes kerékpársávokon. Továbbra is úgy tűnik, hogy a legtöbb ember vagy a tömegközlekedést használja, vagy autóba ül.
Autóval a Népligettől a Corvin-negyedig kevesebb mint 8 perc alatt lehet elérni. Karácsony Gergely ennek ellenére nemrég radikális forgalomcsillapítási koncepciót fogadott el. A fővárosban több helyen is 50-re csökkentenék a 70-es sebességhatárokat, a mellékutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a maximum. Az sem kizárt, hogy az ideiglenesnek mondott kerékpársávok is maradnak a budapesti utakon.
„A főváros fejezze be az autósok üldözését!" - ezt a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár jelentette ki a Népszavának adott interjújában. Fürjes Balázs szerint autóval közlekedni nem deviancia. Sokaknak elengedhetetlen eszköz ez a munkába járáshoz, a családi élet szervezéséhez.
Hozzátette: a szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.
HírTV