NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvHír TV Archív

Varga: Másodlagos a reklámadóból befolyó pénz

Reklámadó nélkül elképzelhetetlen a magyar adórendszer a Fidesz frakcióvezetője szerint. Rogán Antal a tervezett új adót a közteherviselés kiterjesztésének tartja. A nemzetgazdasági miniszter is elvi okokból áll ki az adónem mellett, Varga Mihály azt másodlagos kérdésnek tartja, hogy mennyi pénz folyhat be az államkasszába. Az Országgyűlés jövő kedden szavaz az előterjesztésről.

  • 2014. június 07., szombat 20:32
Vágólapra másolva!

Egyre több külföldi lap foglalkozik a magyar reklámadóval. A német balliberális Spiegel Online szerint a kormány hallgatásra akarja bírni az „utolsó független” médiumokat, a brit Reuters pedig arra figyelmeztet, hogy a miniszterelnök már többször nézeteltérésbe került az Európai Unióval a különadók miatt. Példaként a bankadót említi. Az EUobserver cikke szerint a reklámadó nem csökkentené jelentősen a költségvetési deficitet, a magyar médiavállalatok pedig a sajtószabadság elleni támadásnak tekintik az új adónemet.

„Ez a kérdés nem nálunk merült fel először, gyakorlatilag 1990 óta minden ciklusban egyszer valahogy téma a parlamentben, de a politikusoknak eddig nem volt bátorságuk végigvinni.” A Fidesz frakcióvezetője Magyarország élőben című műsorunkban azt mondta: a reklámadó nélkül tarthatatlan a magyar adórendszer, s a tervezett lépést – amelyet mindenképpen megtesznek – a közteherviselés kiterjesztésének nevezte.

„Lehet vitatkozni a mértékről, lehet vitatkozni arról, hogy egyébként jó-e az adóalap. Azt gondolom, hogy ezeket a vitákat mind meg lehet vívni. Lehet, hogy előbb be kell vezetni, aztán nézzük meg, hogy hogyan működik, és minden ősszel megnyílik az adótörvények vitája, akkor el tudjuk végezni azokat a pontosításokat, amelyek kellenek. De szerintem, mondjuk ki őszintén, a reklámadó nélkül most már nem lehet megtartani a magyar adórendszert, nem véletlenül volt téma ez huszonnégy éven keresztül” – fogalmazott Rogán Antal.

Varga is megszavazná

Megszavazná a reklámadót a nemzetgazdasági miniszter is. „Nekem szerintem nem tud mutatni olyan pénzügyminisztert vagy gazdasági minisztert, aki tiltakozna akkor, hogyha bevétel állna az államkasszába.” Szakértők szerint a reklámadóból a költségvetés szempontjából jelentéktelen, 7-9 milliárd forint bevétel származhat, Varga Mihály viszont úgy látja: másodlagos kérdés, hogy mennyi pénz folyhat be az államkasszába.

„A reklámadó arról szól, hogy vannak területek, amelyek eddig kimaradtak az adózásból. Ezek a területek jól teljesítenek, szép nyereséget hoznak, hát akkor a közös teherviselésbe kapcsoljuk be őket, erről van egyszerűen szó. Az összeg nagyságát másodlagosnak tartom, bár megjegyzem azért, ebből a pénzből iskolafejlesztésre azért lehet jó néhány forintot elkölteni” – fogalmazott a tárcavezető.

A reklámadó legnagyobb vesztese az RTL Klub lehet, nagyjából 4,4 milliárd forintot kellene befizetnie. A kereskedelmi televízió szerint hatalmi harcok állnak a háttérben. A csatorna német anyacégének térségi vezetője pedig az egyik német lapnak úgy nyilatkozott, hogy felveszik a kesztyűt, és nem hagyják el az országot.