

Hetven ember sérült meg Indiában, amikor kisiklott, majd teherautóval ütközött egy személyvonat. Indiában gyakoriak a súlyos vonatbalesetek a vasúthálózat elhanyagoltsága és a biztonsági előírások be nem tartása miatt. Kínában közben szeptemberben indul a világ leggyorsabb menetrendszerű vonatjárata: a Peking–Sanghaj-vonalon óránként 400 kilométeres sebességgel száguldanak majd a járatok.
Hetven ember sérült meg az észak-indiai Uttar Prades államban, amikor kisiklott egy személyvonat.
„A jelzések szerint a vonat egy teherautóval ütközött a Kanpur és Etawah közötti vasúti átjáróban. A balesetben a mozdony és tíz kocsi is kisiklott. Halálesetről még nem tudunk” – közölte az indiai vasutak szóvivője.
Indiában működik a világ egyik legkiterjedtebb vasúthálózata, amelyet naponta mintegy húszmillióan használnak. A kétszázmilliós Uttar Prades államban különösen rossz állapotban vannak a pályák, a szerelvényeket pedig szinte mindig zsúfolásig megtöltik az utasok. Ugyanebben az államban szombaton is történt baleset, akkor huszonhárman vesztették életüket.
Kelet-Ázsia legnagyobb országában elmúlt évtizedben húszezer kilométernyi gyorsvasúti pályát építettek. A hálózaton belül a Pekinget Sanghajjal összekötő vonal a legfontosabb, ahol eddig óránként 300 kilométeres sebességgel száguldtak a szerelvények, de szeptembertől hét új szerelvényt állítanak szolgálatba, amelyekhez két lépcsőben, előbb 350, majd 400 kilométerre növelik a sebességhatárt, négy és fél órára rövidítve le a menetidőt.
A Kína politikai és gazdasági központja közötti járat lesz a világ leggyorsabb hagyományos elven működő, azaz kerekeken guruló menetrendszerű járata, megelőzve a japán Sinkanszent, a német Intercity-Expresst és francia TGV-t.