NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

A cipzárelv jön, a dugó megy?

Egyedülálló forgalomtechnikai rendszer kialakítására tesz kísérletet a Magyar Közút Zrt. az M0-s egyik csomópontjának körforgalmánál. Az úgynevezett cipzárelv alkalmazásától a társaság a dugók csökkenését reméli, a Hír TV által megkérdezett autósok viszont egyelőre nem hisznek az új rendszer sikerében. A vezetők szerint a magyar sofőrök csak akkor előzékenyek egymással, ha kötelező.

  • 2012. december 28., péntek 20:40
Vágólapra másolva!

Az úgynevezett cipzárforgalmat tábla jelzi mostantól azoknak az autósoknak, akik az M0-s körgyűrű és a 11-es számú főút csatlakozásához érnek. E szerint a vezetőknek a cipzár mintájához hasonlóan önként maguk elé kellene engedniük egy-egy autót a másik sávból. „Ezeken a helyszíneken a forgalom áramlása folyamatos marad. Ahol nincs ilyen, ott az autósok már lehet, hogy korábban, a csatlakozási pont előtt megpróbálnak sávot váltani, mások beszorulnak a csatlakozási pontnál, és ezért a forgalom meg-megtorpan. Ahol az autósok odafigyelnek egymásra és elengedik egymást, ott ezek megszűnnek” – közölte Pásztor Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest megyei igazgatója.

Az autósok többsége nem hisz az új rendszer sikerében. Van, aki szerint az új közlekedési rendszer hiánya, hogy a cipzárelv nincs benne a hatályos KRESZ-ben.

A cipzárforgalom Németországban és Ausztriában bevált az autósok körében, és hatékonyan csökkentette a forgalmi dugókat. Igaz, ott jogszabály kötelezi a járművezetőket a rendszer betartására.