
Megszavazta az e-útdíjat az Országgyűlés. A 3 és fél tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kilométerenként 17 és 85 forint közötti összeget kell majd fizetniük az utak használatáért. Az élő állatot illetve terményt szállító kamionok időszakosan mentesülnének a teher alól. A fuvarozók többsége áthárítja majd a költségeket.
A flottakövető GPS-nek az e-útdíj bevezetése után még nagyobb szerepe lesz: főként ez alapján számítják majd ki a használatarányos útdíjat. 43 határállomáson és országszerte 73 fix egységgel ellenőrzik majd a járműveket.
A július elsejei határidőt a fuvarozók érdekképviselői korainak tartják.
– Nagyon nehéz számszerűsíteni, hogy mit fog jelenteni termékcsoportonként a fogyasztói árakban, hiszen ez termékcsoportonként különböző – jelentette ki Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.
Az útdíj nem minden fuvarozóra vonatkozik majd.
– A Vidékfejlesztési Minisztériumnak volt egy olyan javaslata, hogy a terménybetakarítás idején a terményszállító járművek mentesüljenek az ilyenfajta költség megfizetése alól, illetve az élő állatot szállító járművek is. A módosítás azt tartalmazza, hogy a kormány mentességet adhat ezeknek a járműveknek – nyilatkozta a Hír TV-nek
Völner Pál.
A javaslat alapján eltérő díjakkal számolhatnak a fuvarozók.
A kompenzációról szerdán tárgyal a kormány, az NGM egy több mint 10 milliárdos csomaggal segíti a magyar fuvarozókat.