NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Napokon belül bontani kezdik a Széll Kálmán teret

Még idén elkezdődik a Széll Kálmán tér felújítása, a bontás decemberben elindul – jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Vitézy Dávid szerint a 70-es évek építészeti maradványai eltűnnek, helyettük korszerű, zöldterülettel ellátott, akadálymentesített teret hoznak létre. A villamoshálózat felújítása jövő év végére kész lehet, a tér teljes átépítését 2016-ra fejezhetik be. A több mint 5 milliárd forintos beruházást részben uniós, részben kormányzati forrásból finanszírozzák.

  • 2014. november 24., hétfő 18:27
Vágólapra másolva!

Most még könyvesbolt működik a gomba alakú pavilonban. Néhány hónap múlva eltűnik, ahogy az évtizedek óta nem használt hurokvágány is. A Széll Kálmán tér – az egykori Moszkva tér – felújítása bontásokkal indult néhány nap múlva.

– A Széll Kálmán tér egyrészt esztétikailag a város egyik legrosszabb állapotában lévő tere, évek óta használaton kívüli hurokvágány éktelenkedik a tér közepén, elhagyatott kocsmatoldalékok, bódék, használaton kívüli telefonfülkék rondítják a teret. A tér nem is akadálymentes, elég kevés a zöld felület. Ezeken mindegyiken változtatunk, egy teljesen modern, 21. századi építészeti nívóját képviselő új tér létesül – mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.

A villamossíneket, vezetékeket átépítik, a Várba tartó buszokhoz vezető lépcsősort lebontják, lifteket, mozgólépcsőt építenek helyette. A tér jellegzetes, legyező alakú épülete megmarad, de oldalát üvegfalra cserélik. A kivitelező azt ígéri, hogy a tömegközlekedés zavartalan lesz a munkák idején, bár a 4-es, 6-os villamosnál vágányzárra kell számítani tavasztól, az autósok pedig már januártól sávlezárásokkal találkozhatnak.

– A közösségi közlekedés tekintetében viszont úgy állapodtunk meg a BKK-val, hogy ott nem lehetnek fennakadások, folyamatosan biztosítani kell az utazóközönségnek az átszállását és a célpontra való eljutását. Ez a villamost, metrót, buszt mind érinti, és leginkább a jövő évben lesznek olyan időszakok, amikor egy sávra korlátozzuk a személygépkocsi-forgalmat – árulta el Szalados László, a KÉSZ Építő Zrt. vezérigazgatója.

A beruházás 5,3 milliárd forintba kerül, a költségeket hazai és uniós forrásból finanszírozzák. A villamoshálózat jövő év végére, maga a tér pedig 2016-ra készül el.