

Tízezer pedagógus vett részt 2016 szeptemberétől 2019 októberéig az 1956-os forradalomról és szabadságharcról szóló továbbképzésen. A most lezárult program célja az volt, hogy a történelemtanárok megismerhessék az 56-os eseményekről szóló legújabb hazai és külföldi kutatások eredményeit.
Óriási felelőssége van minden tanárnak, hiszen nem csak tudást adnak át, hanem személyiségeket is nevelnek - mondta Rétvári Bence az 1956-os emlékévhez kapcsolódó képzéssorozat záróeseményén.
„Lehet, hogy évszámokról beszélnek, meg uralkodókról, meg csatákról meg aztán politikusokról, meg pártokról, meg különböző machinációkról, de igazából ez a személyiség fejlődéséhez járul hozzá. Hogy hisz-e abban, hogy érdemes szorgalmasan dolgozni, vagy nem-nem, csak szerencsében kell bízni, meg spekulálni kell, az visz előre"
- mondta az EMMI parlamenti államtitkára, Rétvári Bence.
A képzés során a történészek és az oktatók a korszak feldolgozását segítő módszertani útmutatáson túl számos olyan összefüggésre is rávilágítottak, amelyek átadására nem csak a történelemórák nyújtanak lehetőséget.
Ha nem tanítjuk meg a történelmet, ha nem tudjuk, hogy honnan jöttünk, hogy kik vagyunk, hogy milyen nehézségeket gyűrtünk le, mi az amit jól csináltunk, mi az, amit rosszul csináltunk, akkor nem tudunk mihez viszonyítani, akkor nem kapunk erőt ahhoz, hogy szembeszálljunk a bármilyen akadállyal
- fogalmazott a Terror Háza Múzeum főigazgatója, Schmidt Mária.
A képzéssorozatot az 1956-os Emlékbizottság támogatásával indította a Közép-és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány. A programban 2000 magyar közoktatási intézmény 10 ezer pedagógusa vett részt.
HírTV