NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Origo: A fővárosi vezetés egyre több kerületben kifejezetten megnehezíti az emberek életét

Origo: A fővárosi vezetés egyre több kerületben kifejezetten megnehezíti az emberek életét

134 parkolóhelyet szüntetne meg a főváros forgalomcsillapító terve az egyébként is parkolási problémákkal küzdő Újlipótvárosban. Nemcsak ez lenne az egyetlen komoly változtatás a javaslat szerint, ugyanis a városrész több utcáját is kétirányúvá tennék. A kerületi lakosok felháborodtak a változtatásokon, hiszen Erzsébetváros után Újlipótvárosból is megpróbálják kiszorítani az autósokat - írja az Origo. A portál szerint furcsa, hogy Karácsony Gergelyék az autósokkal vannak elfoglalva, miközben a járvány miatt bajba került fővárosi vállalkozásoknak nem adnak pénzt, hiába kezdeményezte azt a Fidesz, ráadásul pénzük is lenne rá.

  • 2020. szeptember 15., kedd 13:20
Vágólapra másolva!

50 milliárd forinttal segítette volna a budapesti gazdasági szereplőket a Fidesz frakciója, de a baloldali városvezetés ezt nem szavazta meg a hétfői közgyűlésen. A Fővárosi Közgyűlés ugyan elfogadta a Fidesz-KDNP előterjesztését, de azt módosító javaslatokkal teljesen átírták. Így Fidesz-KDNP képviselői sem a módosító javaslatoknál, sem az előterjesztés végleges elfogadásánál nem szavaztak.

Az indítvány megszavazása előtti vitában Láng Zsolt, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője úgy fogalmazott,

Kiemelte, a főpolgármester és az őt támogató pártok, kerületi vezetők csak a kormányra mutogatásra képesek, ahelyett, hogy a kormányhoz hasonlóan kötelezettségeket vállalnának, és kidolgoznák, mit tehetnének ők, illetve Budapest a koronavírus-járvány elleni védekezés érdekében. A főpolgármester korábban arra hivatkozott, hogy nincs a fővárosnak pénze a bajba került emberek támogatására.

Csakhogy a Magyar Államkincstár hétfőn közölte:

Kiszorítanák az autósokat

Mindezek tudatában különösen visszás, hogy a baloldali városvezetés a bajba került embereken nem hajlandó segíteni, de az autósokat továbbra is támadja.

Április végén, a veszélyhelyzet ideje alatt jelentette be Karácsony Gergely, hogy elfogadta a főváros közlekedését alapjaiban megváltoztató közlekedésbiztonsági-forgalomcsillapítási javaslatot. A főpolgármesteri döntés miatt július és október között a főváros kezdeményezésére több kerületben is úgynevezett mintaprojekteket vezetnek be.

Parkolóhelyeket vennének el az újlipótvárosiaktól

- ez derül ki a Budapesti Közlekedési Központ nevével ellátott dokumentumból. A forgalomcsillapítási mintaprojekt javaslat, ahogyan azt a nevéből is ki lehet következtetni, egyelőre még véleményezési szakaszban van, a helyieknek a mai napig bezárólag van erre módjuk.

Az önkormányzat honlapján közzétett, szeptember eleji felhívásban az is olvasható, hogy amennyiben bevezetik, "a pilotprojekt időszakát követően eldönthető, hogy érvényben maradjon a módosított forgalmi rend, vagy térjenek-e vissza a korábbi rendhez". A baloldali kerületvezetés nem népszerűsítette különösebben a főváros terveit, és az ezzel kapcsolatos véleményezési lehetőséget: az előbb idézett felhíváson kívül csupán egy Facebook-posztban foglalkoztak a témával. Az Origo szerint

A javaslat három csoportba rendezi a változtatásokat, aminek következtében összesen 134 (31+76+27) parkolóhely szűnne meg a városrészben. Ez azért problémás, mert

Az autósok nagyon nehezen találnak szabad helyet: nem ritka, hogy esténként a helyi lakosoknak több kört is menniük kell mielőtt leparkolhatnak.

A módosítások egyébiránt a Hegedűs Gyula utca - Pannónia utca - Balzac utca - Radnóti Miklós utca négyszöget érintik. A felsorolt utcákban ugyanis az autósoknak megváltozna a közlekedési iránya, úgy, hogy a Hegedűs Gyula utcában és a Pannóniában a buszok és kerékpárok a jelenlegi rend szerint közlekedhetnének. Magyarán a főváros több újlipótvárosi utcában kétirányúvá tenne egyes szakaszokat, ami azok szűkössége miatt könnyen problémás lehet a gyakorlatban.

A teljes Origo-cikk IDE kattintva olvasható.