NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Nincs ember, aki Karácsony Gergelynél jobban félhet attól, hogy Budapestet ellepi a hó

Nincs ember, aki Karácsony Gergelynél jobban félhet attól, hogy Budapestet ellepi a hó

A mentősök mellett a hókotrók munkáját is megnehezítheti a pollerekkel elválasztott védett kerékpársáv. Eközben a Nagykörúton újabb kerékpársávot alakítanak ki a budapestiek szavazataira hivatkozva, pedig csupán kevesebb, mint 3500 véleményről van szó.

  • 2023. november 03., péntek 10:06
Vágólapra másolva!

Miért jelenthet problémát a hó a védett kerékpársávokban?

Bár a Fővárosi Önkormányzat stábja két hónappal (!) az Országos Mentőszolgálat szakmai kritikája után talált egy videót, amin az látszik, hogy a mentő elfér a pollerekkel elválasztott kerékpársávban, a hókotró erre biztosan nem lesz képes.

A Fővárosi Közterület-fenntartónak vannak olyan eszközei, amelyek alkalmasak a hagyományos kerékpársávok takarítására, ám a védett sáv ennél jóval szélesebb, a poller miatt viszont a nagyobb gépjárművek számára szinte használhatatlanok.

Miért változik a kerékpársáv a Nagykörúton?

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke büszkén jelentette be közösségi oldalán, hogy végre körbeér a nagykörúti kerékpársáv, mert „a budapestiek megszavazták, mi megcsináljuk”. Ez a valóságban azt jelenti, hogy az úgynevezett Közösségi költségvetés keretében kevesebb, mint 3500 szavazó támogatta az ötletet, ez pedig elég is volt a megvalósításhoz.

Ráadásul a Nagykörút kerékpársávja nem is nyerte meg a saját kategóriáját, ám második helyezettként is megvalósulhat Karácsony Gergely döntése értelmében.

Milyen lesz a nagykörúti kerékpársáv?

A Budapesti Közlekedési Központ bejelentése alapján november 2-ától indul a Nyugati téren és a Jászai Mari téren a Szent István körúti kerékpársáv kialakítása.

„A Margit híd és a Nyugati tér közötti szakaszon a Nyugati tér irányába pollerekkel védett kerékpársávot,"

más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki.

A teljes kivitelezés várhatóan három hét alatt készül el, a munkakezdést és a befejezés időpontját azonban az időjárási körülmények is befolyásolhatják.

Mennyibe kerülhet a nagykörúti kerékpársáv?

Ezt majd csak a munkálat befejezését követően tudhatjuk meg, ám az már nyilvános, hogy az eddigi védett kerékpársávok mennyibe kerültek. A Világgazdaság arról írt, hogy bár Budapest a csőd szélén táncol, nem sajnálta a pénzt a pollererdőre:

„mintegy százmillió forintból jött lére az Üllői úti és a Váci úti védett kerékpársáv."

A lapnak a Budapesti Közút úgy reagált, hogy a biztonságos kerékpársávok kialakítása egy koncepció része. A tervezés, az előkészítés, illetve a megvalósítás folyamatos, de a megvalósítás lehetősége „a főváros ismert anyagi helyzetétől nagymértékben függ”. Úgy tűnik, az ismert anyagi helyzet ellenére megengedheti magának a Fővárosi Önkormányzat ezt a beruházást.

A szerző a Corvinák újságírója.

Nyitókép: Karácsony Gergely hivatalos Facebook-oldala