NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvHáttérkép
Háttérkép: Kinek fáj valójában a Szuezi-csatorna „elzáródása”?

Háttérkép: Kinek fáj valójában a Szuezi-csatorna „elzáródása”?

A mögöttünk hagyott hét egy sláger témája volt, hogy keresztbe fordult és beszorult a világ egyik legnagyobb teherhajója kedden a Szuezi-csatornában, feltartva az áruforgalmat a kulcsfontosságú kelet-nyugati vízi úton. A sajtó munkatársainak egy része mindenféle szimbólumot látott bele a történtekbe, az egyik ilyen volt, hogy az eset is rávilágít arra, a globalizáció fenntarthatatlan. De valójában kiknek fájt a Szuezi-csatorna „eltorlaszolása”? Egyebek között ezt a kérdést járta körül Boros Imre közgazdász, Bogár László közgazdász és Bayer Zsolt a Háttérkép nagypénteki adásában.

Vágólapra másolva!

Egy 2,5 hektáros, 200 ezer tonnás járműről van szó, ami elképesztő méreteket jelent Boros Imre közlése szerint. Meghívott vendégeink úgy vélik, hogy nincs kizárva, érdekcsoportok feszültek egymásnak, a cél pedig Kína figyelmeztetése volt.

A Szuezi-csatorna mindig is egy érzékeny világpolitikai terület volt. Ezen a neuralgikus ponton az elmúlt évtizedekben viszonylagos csönd volt, ugyanakkor

Boros Imre és Bogár László szerint teljesen nyilvánvaló az is, hogy kik azok és milyen zsoldban állnak, akik tiltakoznak a Budapest-Belgrád vasútvonal ellen, valamint, akik meg akarják akadályozni az orosz-német különbejáratú gázvezetéket.

Boros Imre hozzátette, a térségben számos ország a békében érdekelt és

Teljes adás:

HírTV