
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) továbbra is azt állítja, hogy kevés devizahiteles panaszkodott eddig az elszámolásra.
A jegybank felügyeleti szóvivője azt mondta: 11 ezren fordultak a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz. Binder István hozzátette: arra számítanak, hogy a panaszosok száma nőni fog. „Az elszámolási folyamatnak az elején vagyunk. A Magyar Nemzeti Banknak minden pillanatban tájékoztatni kell az ügyfeleket és a nyilvánosságot az érintett panaszosok számáról, a jogorvoslati fórumok igénybevételéről. Azt, hogy hányadikán vette igénybe az ügyfél, sem én, sem ön nem rendelkezünk információval, de jelen pillanatban ez a szám bizony csekély, sőt az elmúlt percekben azt is hallottuk, hogy a banki jogorvoslat, tehát a bankhoz forduló ügyfelek száma is csekély” – nyilatkozta Binder István felügyeleti szóvivő.
A Magyar Nemzet írt arról korábban, hogy az MNB munkatársai ferdítenek, amikor azt állítják, hogy az elszámolás sikerességét jelzi, az, hogy kevesen fordultak hozzájuk panasszal. A lap emlékeztetett: a törvényi határidők értelmében az érintettek túlnyomó többsége még nem is fordulhatna a jegybankhoz tartozó Pénzügyi Békéltető Testülethez. Az adósoknak az elszámoló levél kézhezvételét követően 30 napjuk van, hogy megkeressék hitelezőjüket, ha nem értenek egyet vele, és csak a válasz után fordulhatnak a jegybankhoz.