NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

Aki későn kapott észbe, arra hatalmas tömeg várt

Hatalmas tömeg és sorban állás várt azokra, akik az utolsó pillanatra hagyták a karácsonyi bevásárlást. A kereskedők a hibás termékeket minden esetben kötelesek visszavenni vagy kijavíttatni, viszont ha csak a színével vagy a méretével van gond, az üzletek döntési joga, hogy elfogadnak-e reklamációt. A minőségi hibás termékekkel kapcsolatos panaszt akkor sem utasíthatja vissza a forgalmazó, ha már nincs meg a termék csomagolása.

  • 2012. december 23., vasárnap 19:57
Vágólapra másolva!

Zsúfolásig telt mozgólépcsők, hatalmas tömeg és hosszú sorban állás. Ez várt azokra, akik az utolsó pillanatra hagyták a bevásárlást. Az egyik fővárosi bevásárlóközpontban sokan már csak néhány apróságot vettek, de olyan is volt, aki az ajándékvásárlást is aranyvasárnapra időzítette.

Az egyik legnagyobb hipermarket 860 tonna szaloncukorral, 500 tonna ponttyal, és közel 700 tonna omlós tekerccsel készült a karácsony előtti rohamra. A tradicionális karácsonyi ételek mellett az üzletlánc decemberben a játékokból és elektronikai cikkekből adta el a legtöbbet.A hibás termékeket minden esetben kötelesek visszavenni vagy kijavíttatni a kereskedők, viszont ha csak a színével vagy a méretével van gond, akkor már az üzletek döntési joga, hogy elfogadják-e a reklamációt – mondta a Hír TV-nek a Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

– Amint kiderül, hogy hibás az ajándék, a blokk, a bizonylat birtokában vigyük vissza oda, ahol vásároltuk a terméket – tanácsolta Fülöp Zsuzsanna. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy szervizbe a gyártóhoz, vagy más helyre akarják átirányítani a fogyasztókat, ám ez nem megfelelő eljárás, mert ilyenkor is a kereskedőnek kell foglalkoznia a minőségi kifogással – hangsúlyozta a fogyasztóvédelem szóvivője.

A nem tetsző ajándékokat a legtöbb üzlet a két ünnep között cseréli ki, a meghibásodott termékekre viszont 2 év a garancia. Ebben az esetben a forgalmazók akkor sem utasíthatják el a vásárlói panaszt, ha már nincs meg a termék csomagolása.