NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvKultúra
Cannes-ban mutatták be a manapság menő, egykor náci párttagok által alapított ruhamárkák sztoriját

Cannes-ban mutatták be a manapság menő, egykor náci párttagok által alapított ruhamárkák sztoriját

Amerikai sorozat készül családi archívumok felhasználásával az Adidas és Puma sportmárkák közti rivalizálásról, amelyeket egy bajorországi német kisvárosban két testvér alapított – jelentették be a producerek a 78. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon.

  • 2025. május 20., kedd 22:10
Vágólapra másolva!

A sorozat az üzleti világ történetének egyik legérdekesebb családi konfliktusát viszi képernyőre Adolf „Adi” Dassler, az Adidas alapítója és Rudolf „Rudi” között, aki néhány évvel később létrehozta a rivális Pumát. A két testvér eleinte közösen vezette az Adidas családi birodalmat, majd a második világháború alatt összevesztek. Ellenségeskedésük a háború után megosztotta a Nürnberghez közeli Herzogenaurach kisvárosát.

A Dassler család jóváhagyta a filmes projektet, amelyet a hollywoodi No Fat Ego nevű produceri iroda fejleszt. A történet megírására Mark Williams forgatókönyvírót, az Ozark című Netflix-sorozat szerzőjét kérték fel, aki a családi felvételeket és történeteket használja forrásként. Mindenki ismeri a két márkát, de a történetüket, ami nem semmi, igazán senki nem ismeri idézte a forgatókönyvírót az AFP hírügynökség.

A sorozat feldolgozza a német testvérpár viszonyát a második világháború idején, amely mára érzékeny témává vált a dollármilliárdokra becsült két sportmárka számára.

Adi és Rudi Dassler az 1930-as években az üzleti elit nagy részéhez hasonlóan a náci párt tagjai lettek. Rudi harcolt a második világháborúban, és a szövetséges erők letartóztatták, amikor visszatért a legyőzött Németországba.

Adi viszont otthon maradt, és megpróbálta életben tartani a vállalkozást – mondja Mark Williams, bár a családi üzemet a háborús erőfeszítések jegyében lefoglalta a német állam, és lőszergyárrá alakította át.

A No Fat Ego vezetője, Niels Juul, aki Martin Scorsese legutóbbi filmjeinek producere volt, elmondta, hogy a testvérpár története akkor kezdte érdekelni, amikor megtudta, hogy az Adidas és Jesse Owens fekete amerikai atléta között – aki az 1936-os berlini olimpián négy aranyérmet szerzett – partneri szerződés volt.

Forrás: Magyar Nemzet

Fotó: Shutterstock