NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvAdattár A Hír TV belföldi hírei

Nincs alternatíva: márciusban újra nyit a Déli pályaudvar

Pénteken kezdik el a megcsúszott támfal helyreállítását a Kelenföldi és a Déli pályaudvar közötti vasúti alagútnál. A munkálatokkal – a tervek szerint – március közepére végeznek, utána visszaállítják az eredeti forgalmi rendet is. A Hír TV által megkérdezett közlekedési szakértő szerint értelmetlen volna végleg bezárni a Déli pályaudvart, ugyanis helyette nincs más tömegközlekedési alternatíva.

  • 2015. február 18., szerda 18:45
Vágólapra másolva!

A vágányoknál lévő üzletek mindegyike bezárt, az állomást teljesen lezárták. A pályaudvarhoz vezető alagút elejénél még január 25-én kövek hullottak a sínekre, másnap pedig a támfal is megcsúszott, ezért a vonatközlekedést korlátozták. Majd egy hét múlva újabb kövek hullottak a sínekre és tovább csúszott a támfal. Ez már akkora veszélyt jelentett, hogy a forgalmat teljesen le kellett állítani.

A pályaudvart azonban nem kell és nem is lenne ésszerű végleg bezárni - ezt már a Városkutatás Kft. ügyvezetője mondja. Ekés András szerint Kelenföld nem alternatívája a Déli pályaudvarnak. „Hiába épült meg a 4-es metró, bel-Budára, a Hegyvidékre, a III. kerületbe, Óbudára nem alternatíva a 4-es metró” – fogalmazott.

Egyelőre tehát a támfal felújítása lehet a megoldás. A Budapesti Műszaki Egyetem szakértőinek vizsgálatai szerint az omlást nem a rosszul elvezetett esővíz, hanem a mélyebb rétegvizek okozták. A helyreállítást így a MÁV-nak kell elvégeznie. A HÍr TV által megkérdezett szakértő szerint a munkálatokat minél előbb meg kell kezdeni, hogy ne csússzon tovább a támfal.

„A talajmozgásokat a jövőben sem lehet kizárni. Ugyanakkor a rézsűcsúszást követően további szakadásokra lehet számítani abban az esetben, hogyha késlekedünk a rétegvíz elvezetésével” – fejtette ki Kazinczy László, a BME docense.


A MÁV közölte, hogy a kivitelezővel csütörtökön írják alá a szerződést, pénteken pedig már el is kezdik a felújítást. Ennek során stabilizálják a rézsűt, és megoldják a vízelvezetést. Ezzel a tervek szerint március közepéig végeznek, azt követően visszaállítják az eredeti forgalmi rendet is.