NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvAdattár A Hír TV belföldi hírei
Székesfehérvár elővárosa lehet Balatonfüredből?

Székesfehérvár elővárosa lehet Balatonfüredből?

A brüsszeli játékszabályok szerint Székesfehérvár elővárosa lehet Balatonfüredből. A két város az unió által előírt távolságon belül található egymástól. Ha az Európai Bizottság mégis kételkedni kezd, tisztán hazai pénzből kellene villamosítani az észak-balatoni vasutat.

  • 2018. május 17., csütörtök 22:38
Vágólapra másolva!

A MÁV elnök-vezérigazgatója a választási kampány hajrájában avatta fel a felújított balatonfőkajári vasútállomást a térség fideszes parlamenti képviselőjének társaságában. A települést a Balaton északi kapujaként szokás emlegetni. A tó déli partján tízmilliárdokat költöttek az elmúlt években a vasút fejlesztésére, miközben az északi parton továbbra is dízelmozdonyok húzzák a szerelvényeket.

A közlekedési fejlesztésekkel megbízott állami cég nyolc állomást korszerűsítene a Balaton északi partján. Ugyancsak uniós pénzből villamosítanák a pályát Balatonfüredig. A támogatás az elővárosi közlekedésre szánt kalapból érkezne, ha Brüsszelt sikerül meggyőzni arról, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosa.

A két város közötti távolság durván 60 kilométer. Vonattal a menetidő 1 óra 22 perc.

– Az elővárosnak a fogalma definiálva van, valóban, megyeszékhelyek, megyei jogú városoknak a 70 kilométeres vonzáskörzete, ezt eddig senki nem vitatta, így ebbe a terminológiába ez valóban belefér.
– Tehát akkor az elfogadott az unió részéről, hogy Balatonfüred az elővárosnak számít, merthogy 70 kilométeren belül van Fehérvárhoz képest?
– Valóban, mert kevesebb, mint hatvan kilométer – nyilatkozta a Hír TV-nek Mosóczi László közlekedési államtitkár.

A Balatonfürdeig tartó pályaszakasz villamosítása 23-25 milliárd forintba kerül.