
Személyes ügyfélszolgálati irodát nyitott a MÁV Start Zrt. Győrben. A kiemelt szakasznak számító Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon ugyanis évente 10,5 millióan közlekednek. A vasúttársaság fejlesztéseit a város önkormányzata is támogatja, 2020-ig akár egy minden közlekedési formát érintő csomópontot is kialakíthatnak.
Reggel fél héttől este hétig segítenek a győri ügyfélszolgálati irodán az utasoknak. Az irodákban általában a belföldi menetrendről kérdezősködnek az utasok, de a különböző kedvezmények is érdeklik őket. „Van olyan szegmens, ahol 20 százalékot meghaladó bevételnövekedést tapasztalhatunk az első negyedévben. Ilyenek elsősorban a nemzetközi utazásaink, és Győr ilyen szempontból is nagyon fontos hely. Győrből, ugye, Railjet-kapcsolat van Bécs és München irányába, nagyon sok utasunk van ezeken a célpontokon” – közölte Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.
A győri önkormányzat a központi épület kialakításáról tárgyal a MÁV-val. A költségek elérhetik a 15 milliárd forintot, a fedezethez uniós forrásra is szükség lehet. „Most zajlik egy úgynevezett intermodális csomópont kialakítása, ami azt jelenti, hogy a vasúti közlekedés és a helyi, helyközi közlekedés egy integrált központban valósulna meg. Bízom benne, hogy a következő EU-s fejlesztési ciklusban, 2014 és 2020 között ezt az inermodális csomópontot meg tudjuk építeni” – mondta Fekete Dávid, Győr alpolgármestere.
A létesítmény megváltoztatná a győri tömegközlekedést is, így már idén felmérés készül a városban az utazási szokásokról.