NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

Átadták a Bubit

Átadták a Bubit. A Budapest bicikliket a nap 24 órájában bárki használhatja, aki regisztrál a gyűjtőpontokon elhelyezett terminálokon, vagy a BKK ügyfélszolgálatain keresztül. A bicikliket most kedvezményesen is igénybe lehet venni, a napi- és hetijegy száz forintba, az év végéig használható Start bérlet 3000 forintba kerül.

  • 2014. szeptember 08., hétfő 17:53
Vágólapra másolva!

Regisztráció, majd a jegy típusának kiválasztása és a fizetés után lehet a gyűjtőpontokon kikölcsönözni a Bubit. A Budapest biciklit többhetes tesztüzem után adták át. A kerékpárosok kényelmét a biciklikre szerelt csomagtartó, biztonságát pedig defektbiztos kerekek szolgálják.

„Alapvetően a rendszer jól vizsgázott, működött, a biciklibérlés használata megfelelő volt. Amire sok észrevételt kaptunk, hogy a bicikliket sokkal nehezebb hajtani, mint egy hagyományosat, ami nem csoda, hiszen sokkal nehezebbek – fedélzeti számítógép, műholdas nyomkövető és defektbiztos tömör gumi van rajtuk. De igyekeztünk ezen könnyíteni, áthangoltuk a váltókat, hogy könnyebb legyen a bicikliket hajtani, ez már most is így van, illetve átalakítottuk úgy a rendszert, hogy egy könnyebb tömör gumit szerelünk fel a biciklikre, ez még nincs kész, ezt a következő két hónapban fogjuk telepíteni” – közölte Vitázy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

Az almazöld bicikliket a főváros 76 pontján egymástól pár száz méterre lévő gyűjtőállomásokon lehet használatba venni. Az első két hétben a napi, a háromnapi és a hetijegy is száz forintba fog kerülni, hogy mindenki kipróbálhassa a rendszert. Az éves bérlet 12, a féléves 8 ezer forintba kerül majd.

– Célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre, esetleg nincs is saját kerékpárjuk – magyarázta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes.

A közbringarendszer egymilliárd forintos uniós támogatásból valósult meg, az önerőt a Fővárosi Önkormányzat állta. Az üzemeltetés költségeinek nagy részét pedig a Mol fogja finanszírozni.

– A Mol névadó szponzora a Bubinak, nagy örömmel vállaltuk a névadóságot, mi fizetjük az üzemeltetési költségek felét, tehát minden második forint a Moltól érkezik, ez éves szinten 120 millió forint – mondta Szollár Domokos kommunikációs igazgató.

Ha a rendszer sikeres lesz, bővíteni fogják az állomások számát. Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán Kelenföld és Óbuda felé terjeszkedne a Bubi.