NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

Orbán: A cél, ne csak gyártsuk, vegyük is a Mercedest

Elsősorban külföldre szánja új modelljét a kecskeméti Mercedes. A gyártósorról kedden gördült le az első hazai gyártású CLA Shooting Brake a kecskeméti gyárban.

  • 2015. január 20., kedd 17:36
Vágólapra másolva!

A miniszterelnökkel gördült le a legújabb kecskeméti Mercedes a gyártósorról. A CLA Shooting Break a második széria, amely kizárólag Magyarországon készül.

A német autógyár igazgatótanácsi tagja hangsúlyozta, hogy a kecskeméti üzem jelentősen hozzájárul a vállalat növekedéséhez. 300 ezer Mercedest gyártottak az elmúlt két évben Magyarországon, a kecskeméti üzemben 1500 dolgozóval indult a munka. Ma már négyezren vannak. „Elkötelezettségünket a régiói iránt az is jelenti, hogy a helyi beszállító partnereink száma is nő. A magyar beszállítók száma 17-ről 32-re duplázódott és én azt állítom, hogy ez még nem a vége a dalnak” – fogalmazott Markus Schäfer, az igazgatótanács tagja.

A miniszterelnök arról beszélt: a Mercedesnek is köszönhető, hogy a gazdasági válság után Magyarország visszakerült Európa térképére. „Kevés olyan Mercedes üzem van a világon, ahol szinte minden évben kifejlesztenek, majd sorozatgyártásba állítanak egy új modellt. Ez azt jelenti, hogy a kecskeméti üzem az elit körbe tartozik” – nyilatkozta a miniszterelnök. Orbán Viktor újra elmondta: a kormány azért dolgozik, hogy a magyar gazdaság minden Magyarországon élő embernek munkát teremthessen. „Az elmúlt időszakban nem csak a gazdaságunk lódult meg, de a foglalkoztatottak számát nézve is egyre jobban állunk. Nem titkolt célunk, hogy olyan ország legyünk, ahol nemcsak gyártják a Mercedeseket, hanem egyre nagyobb fizetőképes kereslet is van. Vagyis azt remélem, hogy nincs messze, amikor a magyarok nemcsak gyártani, hanem vásárolni is tudják a Mercedes autókat” – szögezte le.

A kormányfő emlékeztetett, hogy a Magyarországon jelen lévő 6000 német vállalkozás 300 ezer dolgozónak ad munkát.

A Mercedes–Benz Hungary Kft. ügyvezető igazgatója korábban azt mondta, a Mercedes–Benz világ szinten a leggyorsabban fejlődő prémiummárka volt 2013-ban, amiben a kecskeméti gyárnak is jelentős szerepe van.

A kecskeméti Mercedes és a győri Audi kapacitásbővítése is segíti a magyar gazdasági növekedést, amely a nemzetgazdasági miniszter szerint – tartósan alacsony olajár mellett – magasabb lehet a vártnál. Varga Mihály ugyanakkor úgy látja: az ukrán válság továbbra is kockázatot jelent, ezért a kormány legkorábban a konvergenciaprogram benyújtásakor vizsgálja felül előrejelzéseit.

A magyar autóipar prémiumtermékeket állít elő, amelyekre egy bizonytalanabb gazdasági környezetben is van kereslet, ezért viszonylag válságálló – nyilatkozta a Hír Televíziónak a Budacash vezető elemzője. Tóth Gergely ugyanakkor hangsúlyozta: mivel a magyar GDP-ben és az ipari termelésben jelentős arányt képvisel a járműgyártás, így az az egész magyar gazdaság szempontjából meghatározó, a kockázatok csökkentése érdekében érdemes lenne például a jövőben az ipar kiszélesítésére, illetve diverzifikációjára fordítani az uniós forrásokat.

„Jelenleg a GDP-n belül az ipari termelés körülbelül 20-22 százalékos arányt képvisel, tehát igen jelentős a szerepe. Az iparon belül messze legnagyobb súlyú a feldolgozóipar, és azon belül közel 30 százalék az autóiparnak, a járműgyártásnak a szerepe. Hatalmas a jelentősége, hogy a fejlesztések, és a beruházások jöjjenek az országba. Sőt érdemes lenne a következő években egy kicsit a diverzifikációra is hangsúlyt fektetni; vagyis ne csak az ipar, az autóipar legyen a meghatározó a magyar gazdaság szempontjából. Erre lehetőséget nyújt az, hogy a kormány az EU-s forrásoknak már közel 60 százalékát fogja gazdaságfejlesztésre fordítani” – mondta Tóth Gergely vezető elemző.