NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvAdattár Hír TV Archív

Súlyos gondok vannak a méregdrága trolikkal

Típushibásak lehetnek a szegedi trolik a Népszabadság szerint. A város másfél éve vásárolta a 13 járművet egyenként 228 millió forintos áron, de már több mint egy hete nem járnak a csongrádi megyeszékhelyen. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a lapnak azt mondta: a szegedihez hasonlóan a fővárosba rendelt trolikba is a Skoda szállítja az elektronikát, így azokkal is gond lehet.

  • 2015. május 05., kedd 10:46
Vágólapra másolva!

25-30 éves trolik helyettesítik az újakat Szeged egyik legforgalmasabb vonalán. A hivatalos tájékoztatás szerint garanciális felülvizsgálat miatt állították le az új trolikat, de a konkrét hibáról már nem írt a helyi közlekedési társaság. „Vannak olyan madárcsicsergések, amik szerint akár életveszélyes is lehet a jármű” – nyilatkozta a Szegedi Közlekedési Társaságnál (SZKT) volt igazgatója.

Tóth István Tibor 2010 és 2014 között volt az SZKT igazgatója, szerinte nem lett volna szabad olyan prototípust rendelni, amelyet a forgalomban nem próbáltak ki. Információnk szerint elektromos hiba történt, a szigetelésekkel lehet gond.

„Hivatalos információt csak annyit közöltek, hogy garanciális felülvizsgálaton van az egész járműpark. Ez is érdekes kérdés, mert egy év alatt jöttek be a járművek, tehát egyszerre nem tudták teljesíteni a kilométert, vagy nem tudták teljesíteni azt az időt, ami miatt egyszerre kellene az egész csoportot ellenőrizni. Tehát már innen is gondolatok merülnek fel az emberben. Egyébként meg ilyen-olyan hallomásokból az ember sok mindent hall” – mondta Tóth István Tibor.

A gyártó teljes körű jótállással tartozik ugyan, de úgy tudjuk, csak 25 hónapig, a szerződésben a későbbi javításokra vonatkozóan még az alkatrészekre sincs fix ár. A helyi Fidesz szerint indokolatlanul magas volt a beszerzési ár.

„Közlekedési árszakértők szerint körülbelül a 13 trolit egymilliárd forinttal többért sikerült megvenni, mint a realitás. De hogy drágán és rosszat vegyünk, az már egyébként kiverte a szegedieknél a biztosítékot. Nem véletlenül használom a biztosíték szót, mert tudtommal elektromos gondok vannak az új trolin. Drága rossz termékről beszélhetünk” – mondta Nógrádi Tibor, a Fidesz–L.É.T. Szeged frakcióvezetője.

A Szegedi Közlekedési Társaságnál nem álltak kamera elé.