

A Bud Light nevű amerikai sörcég anyavállalata, az Anheuser-Busch becslések szerint több, mint 1 milliárd dollárt veszített eladásaiból, miután a konzervatívok bojkottot hirdettek a vállalat ellen egy transznemű influenszer, Dylan-Mulvaney szerepeltetéséért.
2023 áprilisban a magát nőként identifikáló közösségi média influenszer, Dylan-Mulvaney egy instagram bejegyzésében reklámozta a Bud Light sört a March Madness nevű amerikai kosárbajnokság kapcsán.
Vállalati kimutatások szerint 2023-ban az Anheuser-Busch organikus bevétele 1,4 milliárd dollárral csökkent Észak-Amerikában. A cég mindezt egy nemrégiben közzétett jelentésben el is ismerte:
„A bevétel 17,3%-kal csökkent a kiskereskedőknek történő értékesítés (STR) pedig 12,1%-kal esett vissza, elsősorban a Bud Light volumencsökkenése miatt” – áll a jelentésben a vállalat negyedik negyedévéről.
A cég állítása szerint az eladásai azóta javultak, ám igen lassú ütemben.
„Sörpiaci részesedésünk folyamatosan javult májustól december végéig. Míg a főáramú sörbevételeink csökkentek ebben az évben, a főbb sör megamárkáink tovább növekedtek" – olvasható a jelentésben.
A konzervatívok által hirdetett bojkott jelentős hatást gyakorolt a sörcégre, ugyanis az több száz alkalmazottjától is kénytelen volt megválni, valamint top marketing cégeknek is búcsút kellett intenie.
Ezalatt a cég jogi eljárásba is bonyolódott, ugyanis felmerült, hogy Mulvaney reklámja sértheti azokat az ipari irányelveket, melyek tiltják az alkohol reklámozását kiskorúaknak. Mulvaney ugyanis a közösségi médiában gyakran gyermek-infuenszerként tünteti fel magát.
A teljes cikket az Axioma.hu-n olvashatják.