NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvSzélesvásznú történelem
Szélesvásznú történelem: Az operett az a világ, az a zenés színház, ami a lelkünkből, egészen mélyről fakad.

Szélesvásznú történelem: Az operett az a világ, az a zenés színház, ami a lelkünkből, egészen mélyről fakad.

Szélesvásznú történelem címmel egyedülálló sorozatot indított útjára a HírTV, amelyben a rendszerváltás előtti évtizedek meghatározó, tévében mégis ritkán látható filmjei kerülnek hétről-hétre a képernyőre. Bayer Zsolt vendégei e heti adásunkban Szinetár Miklós rendező, Gerő András történész, Vidnyánszky Attila Kossuth-díjas rendező és Apáti Bence, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója voltak.

Vágólapra másolva!

1914-et írunk. Ez az az év, amikor Limanovánál a soproni huszárok Muhr Ottmár ezredes vezetésével mind egy szálig életüket adják a muszka elleni csatában. A Przemyśl erődrendszer egyik pokoli bugyrában Gyóni Géza már megírja a Csak egy éjszakára küldjétek el őket című megdöbbentő és hátborzongató költeményét. És ugyanakkor Bad Ischlben Kálmán Imre megírja a Csárdáskirálynőt.

- Soha nem tudok szabadulni attól a gondolattól, amikor operettet nézek, hallgatok, vagy amikor egyáltalán szóba kerül az operett, mint a monarchia legsajátabb műfaja, hogy éppen omlik össze egy birodalom, egy rettenetes világégés kellős közepében vagyunk, közben mi vidáman beugrunk a nagybőgőbe.

- Mi ez? Ez egy természetes és magától értetődő emberi magatartás, egy menekülés a valóság elől, vagy inkább egy negatív előjelű történés, a valósággal való szembenézés képtelensége?

- fordult kérdésével Gerő Andráshoz a műsorvezető.

- kezdte a történelmi áttekintést az operett kapcsán Gerő András.

- Mit tudott ennyire eltalálni a magyar néplélekben ez a műfaj

- kérdezte Szinetár Miklóst Bayer Zsolt.

- mutatott rá Szinetár Miklós.

A műsor második részében Bayer Zsolt elsőként Vidnyánszky Attila Kossuth-díjas rendezővel beszélgetett.

- Magas körökben az operett hallatán illik fanyalogni. Ugyanakkor adott esetben mindenki el szokta dúdolni legalább a Hajmási Péter, Hajmási Pált. Hova tegyük ezt a műfajt?

A műsor végén Apáti Bence az operetthez és az operettvilághoz fűződő kapcsolatáról beszélt és az is kiderült, hogy bár korábban a musicalek világa közelebb állt hozzá, mostanra az operett műfajnak már-már a elvakult rajongójává vált.

Teljes műsor:

Hír TV