

Az M70-es egysávos szakaszaihoz egy 2011-es, súlyos buszbaleset után nyúltak hozzá. Most azt ígérik, hogy az új, négysávos gyorsforgalmi út 2019-ig készül el nettó 17 milliárd forintért.
Az utóbbi időszakot stratégiai gondolkodás, folyamatos tervezés és szisztematikus munka jellemezte – fogalmazott ünnepi beszédében Cseresnyés Péter. Az országgyűlési képviselő a 17 milliárd forintos beruházás Dél-Zalára gyakorolt hatásáról szólt.
„Eddig kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton haladt a forgalom, de a sok baleset miatt el kellett gondolkozni azon, hogyan lehetne a baleseteket megelőzni. Hosszas előkészítő munka után az a döntés született, hogy autópályává kell fejleszteni a gyorsforgalmi utat” – közölte Cseresnyés Péter.
Mosóczi László közlekedésért felelős helyettes államtitkár úgy fogalmazott: az M70-es kiszélesítése Magyarország versenyképességét fokozza. „Egy-egy gyorsforgalmi beruházás kapcsán rendre és okkal mondjuk el, hogy a megépülő új szakasz nemcsak a színvonalasabb megközelíthetőség, hanem a helyi gazdaság élénkítése, a betelepülő munkahelyteremtő vállalkozások miatt válik a térségben élők hasznára” – emelte ki.
Pántya József útfejlesztési igazgató közölte, hogy forgalomkorlátozásra az idén még nem kell számítani. Eddig kisebb előkészítő munkákat végeztek, a tornyiszentmiklósi pihenőhely közműépítését is jövőre tervezik.
„A projekt része még a csörnyeföldi pihenőhely ki-be hajtóinak átalakítása, a pihenőhely kopórétegcseréje, és a projektben valósul meg az a kilenc híd, amely az új pályaszakasznak a komplex fejlesztését szolgálja” – sorolta.
A munkálatok várhatóan 2019 őszén érnek véget. A fejlesztés eredményeként négysávos gyorsforgalmi összeköttetés jön létre Budapesttől Szlovénia második legnagyobb városáig, Mariborig.