NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
A vártnál több uniós támogatás jut a 3-as metró felújítására

A vártnál több uniós támogatás jut a 3-as metró felújítására

Átszámítva majdnem 180 milliárd forintos támogatást nyújt az Európai Unió a 3-as metró felújításához – jelentette be a főpolgármester. Tarlós István szerint, bár a támogatás összege magasabb a vártnál, a metró légkondicionálása műszakilag nem megoldható. A politikus arról is beszélt: még nem dőlt el véglegesen, hogy 2019-ben újraindul-e a főpolgármesteri posztért.

  • 2018. augusztus 03., péntek 15:08
Vágólapra másolva!

„Mivel miniszterelnök úrnak ígértem még egy beszélgetést, ezért befejezett múltban, kategorikusan nem fogalmazok meg semmit még, mert az adott szavamat szegném meg” – fogalmazott pénteki sajtótájékoztatóján Tarlós István. A főpolgármester még nem döntött arról, hogy újraindul-e jövő ősszel a főpolgármesteri székért.

Szokásos Budapestinfóján ugyanakkor bejelentette: átszámítva majdnem 180 milliárd forintos támogatást nyújt az Európai Unió a 3-as metró felújításához. Tarlós István szerint, bár a támogatás összege magasabb a vártnál, a metró légkondícionálása továbbra sem fér bele a költségekbe.

„Én azt hiszem, hogy ha figyelembe vesszük, hogy a középső szakasz tendereztetése még el sem indult, akkor optimisták lehetünk, és végképp azt gondolhatjuk, ami eddig is többé kevésbé biztos volt, hogy a déli szakasznak de facto is neki lehet fogni, de az uniós bizottság döntése alapján a 3-as metró felújításának a befejezése most már biztosítottnak látszik” – emelte ki a főpolgármester.

Lánchíd: egy ütemben

A Lánchíd felújítása egy ütemben történik meg – az ehhez szükséges mintegy 6 milliárd forintot a főváros az államtól várja. Forgalmi okok miatt a Lánchíd nem lesz kizárólag a gyalogosoké, de van elképzelés az alternatívákra.

„Ennek a legnagyobb a támogatottsága ma a főváros és szakma részéről egyaránt. A Margit-sziget gyalogos hidakon való megközelítése. Pesti oldalon a Dráva utca irányából, Budáról pedig a Szépvölgyi út irányából ezt javasoljuk a kormánynak a tervezővel együtt” – tette hozzá.

Tarlós István elmondta: a főváros közlekedésének leggyengébb pontjai a hidak, így a következő években több budapesti híd tervezési munkája kezdődhet meg.