
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer eddigi eredményei igazolják a rendszer szükségességét és létjogosultságát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szakfőigazgatója szerint.
Szabó Károly pénzügyőr dandártábornok az M5-ös autópálya lajosmizsei tengelysúlymérő állomásán hangsúlyozta: a rendszer az útdíjas hálózatra alapozva nyomon követi a járművek mozgását, így az árumozgást követni lehet. A szakember hozzátette: már a rendszer bevezetésének első hónapjában több mint 7500 szállítmányt ellenőriztek és számos szabálytalanságot is feltártak.
– Egy olyan helyszínen vagyunk most, ahol a szállítójárművek össz- és tengelysúlymérése történik. Nagyon fontos az, hogy ezen a helyszínen azt meg tudjuk oldani, hogy biztonságosan és kulturált körülmények között ellenőrizzük a szállítmányokat. Abban az esetben, ha kisorolásra van szükség, akkor itt eleve egy lassított forgalommal találkozunk, és onnan mi ki tudjuk választani az előzetesen elemzett, avagy szúrópróbaszerűen ellenőrzött szállítójárműveket – mondta Szabó Károly.