NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

A jegybank átírja a szabályokat

Új szabályozással segíti a fogyasztói panaszok kezelését augusztus elsejétől a Magyar Nemzeti Bank.

  • 2014. július 24., csütörtök 09:10
Vágólapra másolva!

Az elnöki rendelet egységesíti és központosítja a panaszkezelési szabályokat, hogy a panaszok kezelésénél igazolható, dokumentálható legyen a beérkezés, illetve a panaszok kezelésének minden fázisa és tartama. Az írásos beadványoknál formanyomtatványt rendszeresítenek, amely a jegybank honlapján is elérhető. Ez a formanyomtatvány nem kötelező, a pénzügyi szervezeteknek a más formában beérkező panaszokat is kezelniük kell. Részletesen előírják azt is, hogy milyen tájékoztatást kell kapniuk az ügyfeleknek, és szabály az is, hogy a panaszra adott, indokolással ellátott választ legkésőbb 30 napon belül kell elküldeni.